E-Ticaret

Yayınladığımız içeriklerden bazılarını kendi basın çalışmalarınız için kullanıp kullanamayacağınızı merak mı ediyorsunuz? Cevabımız “evet” ancak bunun için öncelikle aşağıdaki şartları yerine getirmeniz gerekmektedir. İnternet sitemizde yayınlanan mesajlar kullanıcılar için bilgi kaynağı teşkil etmeleri amacıyla düzenlenmiştir.

Haberlerimizden alıntı yapmak istediğiniz zaman bizi bu konuda bilgilendirdiğinizden ve kaynağı belirttiğinizden emin olmanızı rica ediyoruz.

Eğer uzman görüşlerini veya uzmanların makalelerinden bazı kısımları alacaksanız, alıntı yapılan kelimelerin yazarını belirtmeyi lütfen unutmayın.

Portal ve internet sitelerinde yayın yaparken, lütfen www.gemius.com adres linkini dâhil edin ve basılı materyal üzerinde ise verinin Gemius’dan alınmış olduğun belirten bir not ekleyin.

Sosyal medya ortamında lütfen yalnızca başlığı açıklayın ve kişileri internet sitemizdeki orijinal makaleye bir link vererek yönlendirin.

İnfografiklerimiz söz konusu olduğunda da aynı kurallar uygulanmaktadır, yine de internet sitemizde kullanılan fotoğrafların başka bir yerde yayınlanamayacaklarını aklınızda bulundurmanız gerekmektedir.

  • Aşağıdaki siteleri ziyaret eden internet kullanıcılarının sayısı::
    • E-mağazalar,
    • Fiyat karşılaştırma siteleri,
    • Açık artırma hizmetleri,
    • Fikir paylaşma siteleri,
    • Promosyon ve satış siteleri,
    • E-alışveriş merkezleri ve bir takım seçilmiş internet siteleri, örneğin amazon.com.
  • İnternet kullanıcıları e-ticaret sitelerinde ayda ne kadar zaman harcıyor?
  • İstatistiksel e-ticaret kullanıcısı kim? (Cinsiyet, yaş, eğitim, internet kullanımı, çevrimiçi bulunma sıklığı, gelir, geldikleri yerin ve meskenin büyüklüğü, istihdam durumu, yaşadığı bölge)
  • Hangi e-ticaret siteleri belirli internet kullanıcıları tarafından ziyaret edilmektedir? Örnek olarak; cinsiyet, yaş, eğitim, internet kullanımı, çevrimiçi bulunma sıklığı, gelir, geldikleri yerin ve meskenin büyüklüğü, istihdam durumu gibi özelliklere dayanan belli profillerdeki şahıslar.

Örnekler:

  • Temmuz 2013’te Polonyalı internet kullanıcılarının %80’i e-ticaret sitelerini ziyaret etmiştir. Çek Cumhuriyeti’nde bu rakam internet kullanıcılarının %56’sını, Slovakya’da %51’ini ve Macaristan’da yaklaşık olarak %44’ünü oluşturmaktadır (Temmuz 2013).
  • Yaklaşık olarak 12 milyon Polonyalı internet kullanıcısı e-ticaret sitelerine girmiştir. Bu durum geçen seneye göre 1/5 oranında artış göstermiştir (Temmuz 2012’de 10.1 milyon). En popüler mağaza türleri kıyafet satan mağazalar olmaktadır (5.6 milyon internet kullanıcısı ürün yelpazesi arasında gezmektedir). En az popüler olanlar ise 256 ziyaretçi ile erotik mağazalar olmuştur (Temmuz 2013).
  • Temmuz 2013’te e-ticaret siteleri 12 milyon internet kullanıcısı tarafından ziyaret ediliyordu. Bu sayı bir önceki yıla göre 1.5 milyon artmıştır. Amazon internet sitesi ise 454 bin civarında ziyaretçi kaydetmiştir ki bu sayı Temmuz 2012’dekinden %7 daha azdır (Temmuz 2013).

Gemius tarafından yürütülen internet araştırma ölçümleri (gemiusAudience)

Veriler üzerinde bir uzman yorumuna ihtiyacınız olduğunda, size yardım etmek için biz buradayız!

Verilerinizi hazırlarken desteğe, verilerinizin sunulacağı şekil ile ilgili olarak danışmana ihtiyaç duyduğunuzda bize güvenebilirsiniz

 

.