İşte GRP metriğine göre Türkiye'nin dijital reklam şampiyonları
Dijital dünyanın nabzını tutmaya devam eden Gemius, dijital reklamlarla ilgili paylaştığı verileriyle sektöre yeni bir bakış açısı kazandırıyor. Dijital ölçümleme metriklerinde ezberi GRP ile bozmaya başlayan Gemius, bu ölçümlemeyi yapan Türkiye’de tek isim olma özelliğine sahip. Bu yeni bakış açısını arkasına alan Gemius, Türkiye’nin dijital reklam şampiyonlarını belirledi, 2021 yılına damga vurmayı başaran markaları paylaştı.
2021 yılında artan rekabetten avantajlı çıkmak için büyük bir efor sarf eden dev şirketler, bu doğrultuda birbirinden farklı pek çok farklı reklama imza attı, olabildiğince çok insana dokunmaya çalıştı.
021'in GRP bazında dijital reklam şampiyonları gün yüzüne çıktı. İsimler çok tanıdık ve her gün farklı yollarla hayatımıza dokunabilen markalardan oluşuyor: Trendyol, Hepsiburada, Yemeksepeti, Getir, Çiçeksepeti, sahibinden.com, Vodafone, n11.com, Vivense, Spotify.
KADINLARA ULAŞMAYI BAŞARAN DİJİTAL REKLAM ŞAMPİYONLARI
Tüm dünyada milyonlarca insan artık çevrimiçi ve 7/24 dijital dünyanın nimetlerinden faydalanıyor. Alışveriş, bankacılık, yayıncılık, otomotiv dahil hemen her sektör, bu yeni dünyada da müşterileriyle buluşuyor. Dijital reklamlar da işletmelerin müşterilerine ulaşmasında ve kendini anlatmasında kilit bir rol üstleniyor.
Gemius verilerine göre KADINLARA ulaşmayı başaran dijital reklam şampiyonu markalar ise şöyle: Trendyol, Hepsiburada, Getir, Yemeksepeti, ÇiçekSepeti, Vodafone, Vivense, A101, Migros, LC Waikiki.
DEV ŞİRKETLER, REKLAMLARIYLA SINIRLARI ZORLUYOR
Her gün milyonlarca insan internete bağlanıyor ve günlük iş rutinlerinin bir kısmını hiç kımıldamadan ekran başında sürdürüyor. Bu büyük kitleye ulaşmak için de dijital reklamlar dev işletmeler için olmazsa olmaz bir öneme sahip. Bu açıdan dev şirketler reklamcılık alanında dijital dünyaya hızla adapte olurken, yaratıcılığın sınırlarını zorlayan birçok reklam kampanyasına imza atıyor.
Gemius AdReal'in 2021 yılı verilerine göre cinsiyet temelinde ERKEK kullanıcı kitlesine ulaşmayı başaran dijital reklam şampiyonu markalar şöyle: Trendyol, Hepsiburada, Yemeksepeti, Getir, sahibinden.com, ÇiçekSepeti, Vodafone, n11.com, Spotify, Turkcell.
GENÇ KİTLEYE ULAŞMAYI BAŞARAN ŞAMPİYONLAR
Gemius, aynı zamanda 18-24 yaş aralığını kapsayan reklam erişiminde şampiyon markaları belirledi.
Gemius AdReal'in verilerine göre reklamlarıyla dijital dünyada 18-24 yaş aralığındaki genç hedef kitleye en çok ulaşmayı başaran markalar şöyle: Trendyol, Hepsiburada, Yemeksepeti, Getir, ÇiçekSepeti, Vodafone, Migros, Spotify, sahibinden.com, Facebook.
GRP İLE EZBERİ BOZMANIN VAKTİ GELDİ
Dijital ölçümleme metriklerinde de yeni bir dönem başladı. Bu süreçte öne çıkan Gemius, GRP ile sektörlere yepyeni bir bakış açısı kazandırıyor, geleneksel ölçümlemelerin üzerine bir tuğla daha koyuyor. GRP sayesinde şirketler kampanyalarını geliştirirken, öte yandan televizyon gibi offline mecralarla bu kampanyalarını kıyaslama şansına sahip oluyor.
Gemius, bu doğrultuda 2021 yılının GRP şampiyonu video reklamlarını da belirledi. 1653 GRP ile Trendyol, ipi göğüsleyen marka oldu.
646 GRP ile ÇiçekSepeti, Trendyol'un ardından geçen seneye damga vuran bir diğer e-ticaret devi olma özelliğine sahip.
Trendyol ve ÇiçekSepeti'nin ardından 369 GRP'ye ulaşan Bebelac, reklam çalışmalarıyla pek çok şirketi geride bırakarak öne çıkan bir başka isim.
Kendi alanında geniş bir müşteri kitlesine sahip olan Migros, reklam çalışmalarıyla da dikkat çekiyor. Gemius'un "2021'in GRP şampiyonu video reklamları" listesinde de kendine yer bulan Migros, 347 GRP ile öne çıkan markalardan biri oldu.
Dünyanın önde gelen sosyal medya platformlarından Instagram, aynı zamanda reklamveren bir marka olarak da geniş kitlelere ulaşıyor. Gemius'un 2021 yılının GRP şampiyonu video reklamlarının arasına girmeyi başaran Instagram, 345 GRP'ye ulaştı. Dikkat çeken nokta ise Instagram’ın çatı şirketi Meta ile YouTube’un çatı şirketi Alphabet’in iki büyük rakip olması ve buna karşın Alphabet’in Instagram reklamlarına YouTube’ta izin vermesi…