2024-10-06 06:47

Süpermarket Endüstrisi Reklam Erişim ve Trafik Rakamları

Süpermarket Endüstrisi Reklam Erişim ve Trafik Rakamları

E-Ticaret sektörüne ilişkin verilerin ardından şimdi de Süpermarket verilerine sıra geldi. Ocak-Ağustos 2024 tarihlerinde süpermarket sektörü hangi iletişim çalışmalarıyla öne çıktı? Erişim şampiyonları kimler?

Erişime Göre Süpermarket Reklam Devleri

Gemius Adreal’ın verilerine göre Ocak-Ağustos 2024 tarihleri arasında erişimde en çok A101 öne çıktı. BİM de A101’e oldukça yakın bir performans gösterdi. CarrefourSA da ilk üçte yer almayı başardı.

En Fazla Ziyaret Edilen Süpermarket Platformları

Süpermarket sektörünün dev isimlerini ziyaretçi sayısına göre sıraladığımızda bu kez Migros’un birinciliği rakiplerine bırakmadığı görülüyor. A101 ve Şok Marketler de ilk üçte yer aldı.

Toplam Gösterim Sayısında A101 lider

Toplam Gösterim Sayısı söz konusu olduğunda A101 ipleri eline alırken, BİM ve Migros da ilk üçte yer aldı.

Kaliteli Gösterimde (EQ) Öne Çıkanlar

Gemius olarak artık markaların iletişim çalışmalarında ulaştıkları kaliteli gösterimleri de (EQ) sizlerle paylaşıyoruz. EQ, toplam reklam gösterim içerisindeki kaliteli gösterimleri temsil eder. Gemius metodolojisi kaliteli gösterimi hesaplarken baz aldığı temel kriterler ise reklam tipi, yüksek görünürlük oranı, görünürlük süresi ve reklamın yayınlandığı alanda eş zamanlı başka reklam olup olmadığıdır.

Buna göre süpermarket endüstrisinde kaliteli gösterim söz konusu olduğunda başı çeken isim %35,79 ile A101 oldu. BİM, Migros, CarrefourSA ve ŞOK Marketler de kaliteli gösterimler söz konusu olduğunda ilk 5’te yer alabilen diğer markalar oldu.

Kaliteli Gösterim (EQ) nedir?

Her görüntülenebilir reklam içeriği için 4 elementten oluşur. Reklam türü, reklam iletişim süresi, reklam boyutu ve kullanıcının ekranında eş zamanlı yer alan diğer reklamları da dikkate alarak hesaplanan bir gösterim kalitesi benchmark metriğidir.

Amaç TV ile kıyaslanabilir bir gösterim metriği yaratmaktır. TV'de kullanıcı reklamı izlerken farklı bir reklama maruz kalmaz., Ayrıca görünürlük oranı yüksektir.

Kaliteli gösterim dijital platformlarda TV'deki reklam etkisine benzer bir etki yaratan gösterim oranını ölçümlemek için Gemius tarafından tasarlanmıştır.

Süpermarket sektörünün öne çıkan kreatifleri

Süpermarket Endüstrisi Reklam ve Trafik Rakamları’na ilişkin verilerin ardından markaların öne çıkan kreatifleriyle sizleri baş başa bırakıyoruz.

Ocak-Ağustos 2024 tarihleri arasında ŞOK Market’ten BİM’e ve CarrefourSA’ya Türkiye’nin öncü markaları birbirinden çarpıcı kreatifleriyle iletişimlerini süsledi ve geniş kitlelere ulaşmaya çalıştı.

İşte o kreatifler:

 

Panoya> Yazdır

İçerik Tipi

haber

Daha fazlasını bilmek ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Bütün haberler, rehberler ve yorumlar bir mailde!

Bülteni kontrol et