Spotify'dan Letgo'ya, Youtube'tan Paribu'ya
2021 yılını geride bırakmaya sadece sayılı günler kaldı. İnternet kullanıcılarının davranışlarını ölçen dijital medya araştırması ve teknoloji firması Gemius, bu yıla damga vuran pek çok çarpıcı veriyi paylaşmayı sürdürüyor. Bu hafta ise Spotify, TikTok ve YouTube rekabeti, Letgo ile Dolap’ın içinde bulunduğu ikinci eldeki mücadele ve yerli kripto para borsası Paribu’dan dikkat çekici veriler paylaşıyoruz.
Havalar iyiden iyiye soğurken, Omicron’un da hayatımıza girmesiyle birlikte biraz daha evlere kapandık, internette daha yoğun zaman geçirmeye başladık. E-ticaret devlerinin büyük indirimlerle dolu kampanyalara imza atmasıyla birlikte internet trafiğinde de ciddi bir artış görüldü.
Vatandaşlar alışveriş kampanyalarını takip etmek için gözünü e-ticaret platformlarından ayırmazken, günler boyu indirim kovaladı. Gemius Audience’ın verileri de kampanya döneminde internet trafiğinin nasıl zirve yaptığını gözler önüne serdi. 22 Kasım – 5 Aralık dönemine ait verilere göre 25 Kasım ve 30 Kasım tarihlerinde Black Friday döneminin de etkisiyle internet trafiğinde zirveye ulaşılırken, 27 Kasım’da ise trafiğin en düşük noktada yer aldığı görüldü.
SPOTIFY’IN KAMPANYASI BÜYÜK İLGİ GÖRDÜ
Dünyanın en büyük dijital müzik platformlarından Spotify, hayatımıza girdiği günden bu yana müzik dinleme alışkanlığımızı değiştirdi. Popüler müzik uygulaması büyümesini sürdürürken, Aralık ayına da hızlı başladı.
Spotify Wrapped ile kullanıcıların bir yıl boyunca dinlediği şarkıları derleyen ve sosyal medyada da sıkça paylaşılmayı başaran Spotify, kendine daha fazla ziyaretçi çekmeyi başardı. Gemius Audience'ın 22 Kasım-13 Aralık tarihlerini kapsayan verilerine göre 1 Aralık'ta yayınlanan Spotify Wrapped ile birlikte platformun ziyaretçi trafiği hızla yükseldi ve 2 Aralık'ta 7 milyona ulaşarak zirve yaptı.
PARIBU MAYIS’TA ZİRVEYİ GÖRDÜ
Kripto para borsaları da oldukça hareketli bir yılı geride bırakmak üzere. Bu kapsamda Türkiye’nin önde gelen kripto para borsalarından biri olan Paribu, kullanıcı sayısını artırmayı sürdürüyor. Gemius Audience’ın Mart-Kasım 2021 tarihlerini kapsayan verilerine göre Paribu.com ve Paribu uygulaması üzerinden gelen ziyaretçi trafiği aydan aya büyük farklılıklar gösteriyor.
Kripto paraların düşüş ve yükseliş trafiğine de bağlı olmakla birlikte Paribu, Mayıs ayında yaklaşık 9 milyonluk ziyaretçiyi yakalayarak zirveye ulaştı. Sonraki aylar düşüş trendine giren Paribu, Ağustos ayında ise yaklaşık 8.5 milyonluk ziyaretçiyi yakalayarak ikinci zirvesini yaptı ve Kasım ayına kadar da yatay bir şekilde ilerledi.
YOUTUBE VE TIKTOK REKABETİNDE SON DURUM
Zaman zaman kafa dağıtmak istediğimizde kendimizi video platformlarının kollarına bıraktık. Bu açıdan milyonlarca kullanıcıyı ekran başına kilitleyen YouTube ve TikTok arasındaki rekabet de kızışıyor. Gemius Audience’ın Ocak-Kasım 2021 tarih aralığını baz alan verilerine göre yıl boyunca TikTok, platform bünyesinde geçirilen süre söz konusu olduğunda YouTube’un gerisinde yer aldı.
TikTok’un YouTube’u yakalayabildiği tek ay ise Şubat oldu. Sonraki aylarda YouTube’un trafiğinde ciddi bir artış yaşanırken, takvimler Mayıs ayını gösterdiğinde YouTube, 25 saatlik süreyi aşarak zirve yaptı. TikTok da aynı dönem kendi zirvesini yaparak 19 saatlik süreye ulaştı. Ağustos ayından itibaren düşüş trendine giren TikTok yatay bir seyir izlerken, YouTube aradaki farkı açmayı sürdürdü.
İKİNCİ ELDE DEVLERİN ARASINDAKİ MAKAS DARALIYOR
Son aylarda ekonominin patinaj yapmasıyla birlikte ikinci el ürünlere olan ilgi gün geçtikçe artıyor. İkinci el ürünlerin sergilendiği Letgo ve Dolap platformları arasındaki fark ise giderek kapanıyor. Gemius Audience’ın Ocak-Kasım 2021 dönemini kapsayan verilerine göre ziyaretçi sayısı bakımından yıl boyu açık ara önde olan Letgo, yatay bir grafik izlerken, Dolap platformunun aradaki farkı Ağustos ayı itibariyle kapatmaya başladığı görülüyor.
Ağustos’ta yaklaşık 1.1 milyon ziyaretçiye erişen Dolap, Kasım ayında trafiğini ikiye katlayarak 2.2 milyona ulaşmayı başardı ve Letgo ile olan rekabette önemli bir avantaj elde etti.