2022-11-07 12:33

Markalar kesenin ağzını açtı, sosyal medyadan milyonlara ulaştı

Markalar kesenin ağzını açtı, sosyal medyadan milyonlara ulaştı

Sosyal medya platformları, günümüzde endüstriler için kritik bir öneme sahip ve markaların reklamlarını yaymakta kullandığı en kullanışlı araçlardan biri. YouTube, Instagram, Facebook ve TikTok ile birlikte geniş kitlelere ulaşan şirketler, bu platformların kitlesine göre en uygun kampanyalarını hazırlayarak pazar paylarını büyütmeye çalışıyor. Gemius olarak Temmuz ayından sonra ölçümlemeye başladığımız TikTok’un da reklam yatırım dağılımlarına önemli bir paya sahip olduğu dikkatlerden kaçmıyor. …

Dünyanın önde gelen sosyal medya platformlarından TikTok, kısa videoları milyonlarca kullanıcılara sevdirdi ve rakip platformların da benzer bir formata geçmesinin önünü açtı. TikTok’a olan bu büyük ilgiyi yakından takip eden markalar, bu büyük kitleyi kaçırmamak için reklam harcamalarını da bu platforma kaydırmaya başladı.

Bu kapsamda Gemius, bir ilki gerçekleştirerek sosyal medyada reklam yatırım dağılımlarını öne çıkardı ve TikTok etkisini gözler önüne serdi.
Sosyal medya yatırımlarının anlaşılmasında önemli bir kriter olan gösterim dağılımlarına bakıldığında YouTube’un yüzde 41’lik payla önde olduğu görülürken, Instagram’ın da yüzde 39’luk payla YouTube’un hemen arkasından geldiği görülüyor. Facebook yüzde 13 ile dördüncü sırada kendine yer bulurken, TikTok’un kısa sürede bu yarışa girdiği ve yüzde 7’lik dilimi elinde bulundurduğu dikkat çekiyor. 

SOSYAL MEDYANIN ÖNE ÇIKAN MARKALARI

Markalar, kendi reklam ve pazarlama stratejilerine uygun buldukları sosyal medya platformları üzerinden geniş kitlelere ulaşıyor. Haziran ayında ülkemize giriş yaparak büyük ses getiren Disney Plus, e-ticaret devi Trendyol.com ve son aylarda GRP’sini düzenli olarak artıran Doping Hafıza, Instagram’ın en çok öne çıkan markaları oldu.



Marka yöneticilerinin ortak tercihi Gemius Adreal’in Temmuz-Eylül 2022 dönemini kapsayan verilerine göre Yemeksepeti.com, Yapıkredi ve Trendyol.com TikTok’un(*) yükselen yıldızları olurken, Disney Plus, Trendyol.com ve Hepsiburada’nın Facebook’ta ağırlığını hissettirdiği dikkat çeken bir nokta. YouTube’un öne çıkan markaları ise Disney Plus, Facebook ve Yemeksepeti.com oldu.

Bankacılık sektöründen bir markanın sadece TikTok’taki listede yer alması oldukça çarpıcı bir nokta. Yemeksepeti.com ve Trendyol.com, sosyal medya platformlarını etkili bir şekilde kullanırken TikTok’a da yatırım yapmayı ihmal etmiyor.

* TikTok’un ölçümlemesi Temmuz sonrası başlamıştır

Panoya> Yazdır

İçerik Tipi

haber

Sektör

Teknoloji

Ülke

Türkiye

Daha fazlasını bilmek ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Bütün haberler, rehberler ve yorumlar bir mailde!

Bülteni kontrol et