2024 Yılı Ziyaret ve Reklam | Rekabete Bakış
Gemius, Türkiye’nin önemli endüstrilerine ışık tutarak ziyaretçi ve reklam tarafında yer alan şampiyon markaları ortaya çıkardı. Gemius, farklı pek çok sektörde yer alan firmaları ve bu firmaların 2024 yılında aldıkları trafikler ile ilgili detayları paylaşırken, incelenen sektörler arasında E-Ticaret, Finans ve Streaming platformları da yer aldı.
Ziyaret Şampiyonu Kategoriler
Ocak-Eylül 2024 tarihleri arasında ziyaret şampiyonu kategorilere göz attığımızda ilk sırada Arama Motoru yer aldı. Ardından Sosyal Ağlar, E-Ticaret, Haber ve Kamu kategorileri ilk 5’te yer aldı.
Reklam Şampiyonu Endüstriler
Reklam şampiyonu endüstrilere yakından baktığımızda E-Ticaret sektörünün birinciliği kimseye kaptırmadığı görülüyor.
Finans Sektörü
Finans sektörünü mercek altına aldığımızda Erişim bazında Garanti BBVA’nın ilk sırada olduğu dikkat çekiyor. Garanti BBVA’yı Ziraat Bankası izlerken, Yapı Kredi Bankası, Türkiye İş Bankası ve Akbank erişimde ilk 5’te yer alan bankalar oldu.
Finans sektörünün Lovesite’ları da belirledi. Gemius, Lovesite’ı oluştururken sadece bir ziyaretçinin herhangi bir siteye ilgisini erişim rakamıyla sınırlamak yerine söz konusu ziyaretçinin ilgili sitede ne kadar yoğun bulunduğunu da göz önünde bulundurdu.
ATS yani ortalama geçirilen süreyi dikkate aldığımızda Binance, BtcTurk ve Yapı Kredi Bankası öne çıktı. LoveSite’lar söz konusu olduğunda da X, Y ve Z jenerasyonu olarak ziyaretçileri ayırdık. X jenerasyonu için sıralama Yapı Kredi, Akbank ve İş Bankası şeklinde oluşurken, Y jenerasyonunun ilk üçü Garanti BBVA, Ziraat Bankası ve Yapı Kredi, Z jenerasyonunun ilk üçü ise Ziraat Bankası, Garanti BBVA ve Yapı Kredi olarak gerçekleşti.
Sadık kitlesi olan kurumlara bakıldığında ise burada Exclusive User’a odaklanıldı. Bu tip kullanıcılar, bir platformu tercih ederken diğerlerini ziyaret etmeyen ve sadık kalan kullanıcıları ifade ediyor. Bu kapsamda sadık kitleye baktığımızda şunu görüyoruz: Her üç kurumun da devlet bankası olması dikkat çekici. Karşımıza çıkan ilk isim %9 ile Halkbank oldu. Halkbank’ı Ziraat Bankası ve VakıfBank takip etti.
Fintech
Şimdi de Finans sektörünün önemli bir parçası olan Fintech tarafına yakından bakalım. Toplam ziyaretçi olarak sıraladığımızda ilk üç Papara, Binance ve Midas şeklinde oluştu.
Fintech sektörünün Lovesite’larına yakından bakalım:
Ortalama geçirilen süreyi dikkate aldığımızda Binance, Bitci ve BtcTurk öne çıktı. LoveSite’lar söz konusu olduğunda X ve Y jenerasyonu için Binomo, Z jenerasyonu için ise ICRYPEX öne çıktı.
Sadık kullanıcı kitlesi olan kurumlara baktığımızda ise %68 ile Papara ilk sırada yer aldı ve ilk kez bir yatırım bankacılığı platformunu burada görüyoruz. Papara’yı Garanti BBVA ile Binomo takip etti.
E-Ticaret Sektörü
Türkiye’de gün geçtikçe büyüyen ve Kasım indirimleri için yepyeni kampanyalarını duyurmaya hazırlanan e-ticaret devlerine gelince: Bu çerçevede Dijital Ziyaretçi Liderleri olarak sıralama yaptığımızda yıllardır zirvesini rakiplerine bırakmayan Trendyol’u yine ilk sırada görüyoruz. Trendyol’u, Hepsiburada ve Türkiye’de yıllardır yaptığı yatırımın karşılığını almaya başlayan e-ticaret devi Amazon takip etti.
E-Ticaret sektörünün Lovesite’larına yakından bakalım:
Ortalama geçirilen süreyi dikkate aldığımızda Trendyol, Migros ve Hepsiburada öne çıktı. LoveSite’lar söz konusu olduğunda X jenerasyonu için CarrefourSA, Y jenerasyonu için MediaMarkt, Z jenerasyonu için ise Gratis öne çıktı.
Sadık kitlesi olan kurumlara baktığımızda ise %9 ile Trendyol ilk sırada yer aldı ve Trendyol’u MediaMarkt ile Yemek Sepeti takip etti.
Pazaryeri
Pazaryeri platformlarını toplam ziyaretçi bazında karşılaştırdığımızda Trendyol ilk sırada kendine yer buldu.
Pazaryeri sektörünün Lovesite’larına yakından bakalım:
Ortalama geçirilen süreyi dikkate aldığımızda Trendyol, Migros ve Hepsiburada öne çıktı. LoveSite’lar söz konusu olduğunda X jenerasyonu için CarrefourSA, Y jenerasyonu için MediaMarkt, Z jenerasyonu için ise Gratis öne çıktı.
Sadık kitlesi olan kurumlara baktığımızda ise %17 ile Trendyol ilk sırada yer aldı ve Trendyol’u AliExpress ile Amazon takip etti.
Süpermarket
Süpermarket platformlarını toplam ziyaretçi bazında karşılaştırdığımızda Migros ilk sırada kendine yer buldu.
Şimdi de Süpermarket sektörünün Lovesite’larına yakından bakalım:
Ortalama geçirilen süreyi dikkate aldığımızda Migros, ŞOK Marketler, CarrefourSA ve A101 öne çıktı. LoveSite’lar söz konusu olduğunda X jenerasyonu için CarrefourSA, Y jenerasyonu için ŞOK Marketler, Z jenerasyonu için ise Migros öne çıktı.
Sadık kitlesi olan kurumlara baktığımızda ise %53 ile A101 ilk sırada yer aldı ve A101’i Migros ile BİM takip etti.
Teknoloji Pazaryeri
Teknoloji Pazaryeri platformlarını ziyaretçi bazında karşılaştırdığımızda MediaMarkt ilk sırada kendine yer buldu.
Teknoloji Pazaryeri’nin Lovesite’larına yakından bakalım:
Ortalama geçirilen süreyi dikkate aldığımızda Vatan Bilgisayar, TeknoSA ve MediaMarkt öne çıktı. LoveSite’lar söz konusu olduğunda Y ve Z jenerasyonu için MediaMarkt, X jenerasyonu için ise Vatan Bilgisayar öne çıktı.
Sadık kitlesi olan kurumlara baktığımızda ise %63 ile MediaMarkt ilk sırada yer aldı ve MediaMarkt’ı TeknoSA ile Vatan Bilgisayar takip etti.
Kişisel Bakım ve Kozmetik
Kişisel Bakım ve Kozmetik sektöründeki markalara toplam ziyaretçi bazında baktığımızda Gratis'in ilk sırada kendine yer bulduğunu görüyoruz.
Şimdi de Lovesite’lara yakından bakalım:
Ortalama geçirilen süreyi dikkate aldığımızda Gratis, Rossman ve Watsons öne çıktı. LoveSite’lar söz konusu olduğunda X jenerasyonu için Mion, Y jenerasyonu için Cosmetica, Z jenerasyonu için ise The Body Shop öne çıktı.
Sadık kitlesi olan kurumlara baktığımızda ise %71 ile Gratis ilk sırada yer aldı ve Gratis’i Sephora ile Rossman takip etti.
Mobilya ve Dekorasyon
Mobilya ve Dekorasyon sektöründeki markaları toplam ziyaretçi bazında karşılaştırdığımızda Vivense ilk sırada kendine yer buldu.
Mobilya sektörünün Lovesite’larına yakından bakalım:
Ortalama geçirilen süreyi dikkate aldığımızda Enza Home, Kelebek, IKEA ve Doğtaş öne çıktı. LoveSite’lar söz konusu olduğunda X jenerasyonu için Kelebek, Y jenerasyonu için Yataş, Z jenerasyonu için ise Divanev öne çıktı.
Sadık kitlesi olan kurumlara baktığımızda ise %63 ile Vivense ilk sırada yer aldı ve Vivense’i IKEA ile Doğtaş takip etti.
VOD & Streaming
VOD (Video On Demand) & Streaming platformlarını toplam ziyaretçi bazında karşılaştırdığımızda Netflix ilk sırada kendine yer buldu.
VOD & Streaming sektörünün Lovesite’larına yakından bakalım:
Ortalama geçirilen süreyi dikkate aldığımızda PuhuTV, Netflix ve beIN Sports öne çıktı. LoveSite’lar söz konusu olduğunda Y ve Z jenerasyonu için Netflix, X jenerasyonu için ise beIN Sports öne çıktı.
Sadık kitlesi olan kurumlara baktığımızda ise %63 ile Netflix ilk sırada yer aldı ve Netflix’i PhuTV ile Tabii takip etti.