2021 Yılının Trafik ve Reklam Erişiminde Lider Sektörleri
İnternet kullanıcılarının davranışlarını ölçen dijital medya araştırması ve teknoloji firması Gemius, 2021'de pek çok farklı alanda ölçümler yaptı ve elde edilen çarpıcı verileri yıl boyu sizlerle paylaştı. Şimdi de 2021'in trafik ve reklam erişimi bazında lider sektörlerini açıklıyoruz.
İklim krizi, yüksek enflasyon, beraberinde gelen ekonomik hamleler ve tüm bunların üstüne pandeminin etkisini de devam ettirdiği zor bir yılı geride bıraktık. 2021'de hem gündemi takip etmek hem de kafamızı dağıtmak için bolca video izledik, sosyal ağlarda gezindik, haber okuduk, indirim çılgınlığının yaşandığı dönemlerde alışveriş yaptık.
Gemius Audience'ın 2021 yılını baz alan verilerine göre yıl ortalamasına baktığımızda trafik bazında dijitalde en çok erişime ulaşan sektörler şöyle oldu:
Video/TV, Sosyal Ağlar, Haber, E-Ticaret, İş-Finans, Oyun, Kamu, İlan, Bilgi, Yaşam.
2021, e-ticaretin büyük ilgi gördüğü bir yıl oldu. Alışverişler internet üzerinden yapılırken, indirim günlerini takip eden kullanıcılar, reklam kampanyalarından gözlerini ayırmadı. Evde geçirilen zamanın artması nedeniyle ev aletlerine olan ilgi artarken, ev aletleri, mobilya ve dekorasyon ürünleriyle ilgili reklam erişimlerinde de büyük artışlar kaydedildi.
Pandeminin etkisinin hafiflediği yaz aylarında ise seyahat sektörü öne çıktı ve turizm şirketleri daha fazla müşteriye ulaşabilmek için kıyasıya yarıştı.
Gemius Adreal'in verilerine göre dijital reklamlarla kişi bazında en çok erişime ulaşan endüstriler şöyle:
Ticaret, Medya, Eğlence, Finans, Ev Aletleri/Mobilya-Dekorasyon, Telekomünikasyon, Giyim, Otomotiv, Seyahat ve Turizm, Teknoloji.