2024-12-24 07:51

Fintech Platformlarının Kitle ve Medya Raporu (2024)

Fintech Platformlarının Kitle ve Medya Raporu (2024)

Gemius olarak geçen yıl olduğu gibi 2024 özelinde de Fintech platformlarını mercek altına aldık ve 2023 ile 2024’ü kıyaslayarak bu platformların kitle ve medya raporunu bu bültende sizlerle paylaşıyoruz.

Öncelikle Fintech platformlarını yakından tanıyarak başlayalım. Bankacılık sektöründen dijital ödeme uygulamalarına, sigorta sektöründen BIST ve kripto uygulamalarına kadar hayatımıza pek çok noktada dokunan platformlar bu çatı altında toplanıyor.

Bankacılık Sektörü Ziyaretçi Trendi

47,2 milyon kategori büyüklüğüne ulaşan Bankacılık sektörünün ziyaretçi trendine göz attığımızda cinsiyet dağılımı söz konusu olduğunda erkeklerin kadınlara göre daha fazla bu platformları ziyaret ettiği dikkat çekiyor ve ağırlıklı olarak ziyaretçilerin 25-45 yaş aralığında olduğu görülüyor.

Gemius Audience’ın Ocak-Ekim 2023-2024 tarihlerini kapsayan verilerine göre 2024 yılının ilk 6 ayında ziyaretçi sayısında dikkat çeken bir artış var. Ancak Temmuz ayında iki yılın verileri eşitlenirken, yılın ikinci yarısında iki yıl arasında önemli bir fark oluşmadı.

Bankacılık sektörünün en çok ziyaretçi çeken markalarına yakından baktığımızda karşımıza çıkan ilk isim Garanti BBVA oldu ve bu bankayı Ziraat Bankası ile Yapı Kredi takip etti, ilk üç bu şekilde oluştu. Ancak 2023 ile kıyaslandığında bu bankaların ziyaretçi sayısında bir değişim yaşanmadığı ve mevcut trafiklerini koruduğu görülüyor.

QNB Finansbank, EnPara, Halkbank, KuveytTürk, OdeaBank ve HSBC 2023’e kıyasla ziyaretçi sayısını artırmayı başarırken Vakıfbank, Denizbank, TEB, Şekerbank ve Aktifbank bu trafiği koruyamadı ve düşüş yaşadı.

Bankaların ziyaret eden kullanıcıların geçirdiği süreye odaklandığımızda Yapı Kredi, İş Bankası ve Garanti BBVA öne çıktı ve kullanıcılar bu bankaların dijital platformlarında daha fazla zaman harcadı.

Gemius olarak bankaların Lovesite’larını da belirledik. Lovesite’ı oluştururken sadece banka ziyaretçilerinin herhangi bir siteye ilgisini erişim rakamıyla sınırlamak yerine bu ziyaretçilerin ilgili bankanın dijital platformunda ne kadar yoğun bulunduğunu da göz önünde bulundurduk. Ziraat Bankası Z jenerasyonu arasında öne çıkarken, Garanti BBVA Y, Yapı Kredi ise X jenerasyonu ile öne çıktı.

Sadık kitlesi olan bankalara baktığımızda ise burada Exclusive User’a odaklandık. Bu tip kullanıcılar, bir platformu tercih ederken diğerlerini ziyaret etmeyen ve sadık kalan kullanıcıları ifade ediyor. Bu kapsamda sadık kitleye baktığımızda öne çıkan üç banka Halkbank, Ziraat Bankası ve Vakıfbank oldu.

Dijital Ödeme Uygulamaları Ziyaretçi Trendi

18,6 milyon kategori büyüklüğüne ulaşan Dijital Ödeme Uygulamaları’nın ziyaretçi trendine göz attığımızda cinsiyet dağılımı söz konusu olduğunda erkeklerin kadınlara göre açık ara daha fazla bu platformları ziyaret ettiği dikkat çekiyor ve ağırlıklı olarak ziyaretçilerin 25-45 yaş aralığında olduğu görülüyor.

Gemius Audience’ın Ocak-Ekim 2023-2024 tarihlerini kapsayan verilerine göre ziyaretçi sayısı bazında en büyük fark Ocak ayında oluştu ve 16,5 milyon olan 2023’e kıyasla 2024’te gerçek ziyaretçi sayısı 22,3 milyona ulaşarak zirve yaptı. Bu fark Şubat ayında da devam etti, ancak Nisan’da durum tersine döndü ve ziyaretçi sayısı önceki yıla göre düşüş gösterdi. Mayıs ayında ise fark daha da büyüdü ve düşüş derinleşti.

Dijital Ödeme Sistemleri arasında en çok ziyaretçi çeken markalara yakından baktığımızda karşımıza çıkan ilk isim 6,5 milyon ile Papara oldu. Papara’yı 6,2 milyon ile A101 Hadi, 3,6 milyon ile Juzdan takip etti.

2023 ile kıyaslandığında listemizin ilk sırasında yer alan Papara’nın mevcut ziyaretçi sayısını koruduğu, A101 Hadi ile Juzdan’ın ise artış gösterdiği dikkat çekti. Paycell, Tosla, FastPay ise ziyaretçi sayısındakayıp yaşayan markalar olarak öne çıktı.

Dijital Ödeme sistemlerini ziyaret eden kullanıcıların geçirdiği süreye odaklandığımızda Juzdan, A101 Hadi ve OnMobile öne çıktı ve kullanıcılar bu ödeme uygulamalarında daha fazla zaman harcadı.

Gemius olarak bu dijital ödeme uygulamalarının Lovesite’larını da belirledik. Papara Z jenerasyonu arasında ilgi görürken, Juzdan hem X hem de Y jenerasyonu arasında öne çıktı.

Sadık kitlesi olan dijital ödeme sistemlerine baktığımızda ise burada Exclusive User’a odaklandık. Bu tip kullanıcılar, bir platformu tercih ederken diğerlerini ziyaret etmeyen ve sadık kalan kullanıcıları ifade ediyor. Bu kapsamda sadık kitleye baktığımızda öne çıkan üç uygulama şöyle: Papara, A101 Hadi ve Paycell.

Sigorta Sektörü Ziyaretçi Trendi

5,3 milyon kategori büyüklüğüne ulaşan Sigorta sektörünün ziyaretçi trendine göz attığımızda cinsiyet dağılımı söz konusu olduğunda erkeklerin kadınlara göre açık ara daha fazla bu platformları ziyaret ettiği dikkat çekiyor ve ağırlıklı olarak ziyaretçilerin 25-45 yaş aralığında olduğu görülüyor.

Gemius Audience’ın Ocak-Ekim 2023-2024 tarihlerini kapsayan verilerine göre ziyaretçi sayısı bazında en büyük fark Ocak-Şubat ve Mart aylarında oluştu. Bu yılın Ocak ayına zayıf başlayan sigorta sektörü Şubat ayında 2023 rakamlarını geride bırakırken bu fark Mart ayında daha fazla büyüdü. Haziran ayında da yükseliş ivmesini yakalayan sigorta sektörü sonraki aylarda büyük bir sıçrama yapamadı.

Sigorta sektörünün öne çıkan markaları arasında en çok ziyaretçi çekenlere yakından baktığımızda karşımıza çıkan ilk isim 2,1 milyon ile sigortam.net oldu. Sigortam.net’i 1,2 milyon ile Hepiyi.com.tr ve 1,1 milyon ile Allianz.com.tr takip etti.

2023 ile kıyasladığımızda ziyaretçi bazında listemizin ilk sırasında yer alan Sigortam.net’in ziyaretçi trafiğini koruduğu, Hepiyi.com.tr’nin ise yükseliş yaşadığı dikkat çekti. İlk üçte yer alan Allianz.com.tr ise ziyaretçi sayısında düşüş gördü.

Sigorta sektöründe faaliyet gösteren platformları ziyaret eden kullanıcıların geçirdiği süreye odaklandığımızda Axasigorta.com.tr öne çıktı ve kullanıcılar bu platformda daha fazla zaman harcadı.

Lovesite söz konusu olduğujnda ise Sigortam.net bu noktada öne çıkan tek marka oldu.

Sadık kitlesi olan sigorta şirketlerine baktığımızda ise burada Exclusive User’a odaklandık. Bu tip kullanıcılar, bir platformu tercih ederken diğerlerini ziyaret etmeyen ve sadık kalan kullanıcıları ifade ediyor. Bu kapsamda sadık kitleye baktığımızda Anadoluhayat.com.tr öne çıktı.

Kripto Uygulamaları Ziyaretçi Trendi

9 milyon kategori büyüklüğüne ulaşan Kripto Uygulamaları’nın ziyaretçi trendine göz attığımızda cinsiyet dağılımı söz konusu olduğunda erkeklerin ağırlıkla bu platformları ziyaret ettiği dikkat çekiyor ve ziyaretçilerin 25-45 yaş aralığında olduğu görülüyor.

Gemius Audience’ın Ocak-Ekim 2023-2024 tarihlerini kapsayan verilerine göre ziyaretçi sayısı bazında bu yılın geçen yıla kıyasla zayıf kaldığı görülüyor. Ocak ayı dışında hemen hiçbir ayda kripto uygulamaları ziyaretçi trafiği noktasında 2023’ün rakamlarını yakalayamadı.

Ancak burada önemli bir not da düşmek isteriz. Kasım ayında ABD’nin yeni başkanı seçilen ve kripto dostu olarak bilinen Donald Trump ve Elon Musk’ın etkisiyle kripto paralarda büyük bir hareketlilik yaşandı ve Bitcoin 100 bin dolar seviyesini geride bırakarak tüm zamanların rekorunu kırdı. Trend bu şekilde devam ederse Kasım ayından sonraki verilerde yılın geri kalanına kıyasla pozitif bir ayrışma görebiliriz.

Kripto uygulamaları arasında en çok ziyaretçi çekenlere yakından baktığımızda karşımıza çıkan ilk isim 4,6 milyon ile Binance oldu. En yakın rakibini 3’e katlayan Binance’i Paribu ve BtcTurk takip etti.

2023 ile kıyasladığımızda ziyaretçi listemizde ilk üçte yer alan Binance, ve BtcTurk’un ziyaretçi trafiğini koruduğu görüldü. İkinci sırada yer alan Midas ile birlikte Bybit ziyaretçi sayısını artırmayı başarırken, Paribu, Bitexen, Bitlo ve ICRYPEX kayıp yaşadı.

Kripto uygulamalarını ziyaret eden kullanıcıların geçirdiği süreye odaklandığımızda Binance, BtcTurk ve Midas Yatırım öne çıktı ve kullanıcılar bu uygulamalarda daha fazla zaman harcadı.

Gemius olarak bu uygulamaların Lovesite’larını da belirledik. Binance Z jenerasyonu arasında öne çıkarken, Piapiri Y, ICRYPEX ise X jenerasyonu ağırlıklı ziyaretçi kitlesiyle dikkat çekti.

Sadık kitlesi olan kripto uygulamalarına baktığımızda burada Exclusive User’a odaklandık. Bu tip kullanıcılar, bir platformu tercih ederken diğerlerini ziyaret etmeyen ve sadık kalan kullanıcıları ifade ediyor. Bu kapsamda sadık kitleye baktığımızda öne çıkan üç uygulama şöyle: Binance, Piapiri ve ICRYPEX.

Panoya> Yazdır

İçerik Tipi

haber

Daha fazlasını bilmek ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Bütün haberler, rehberler ve yorumlar bir mailde!

Bülteni kontrol et