Eylül Ayı Dijital Medya Rekabet Şampiyonları
Dev markalar her ay olduğu gibi Eylül ayında da birbirinden farklı iletişim çalışmalarına imza atarken, hedef kitlesine hitap ederek satışlarını artırmaya çalıştı. Biz de Gemius olarak bu dev şirketleri yakın markaja aldık ve Eylül ayının erişim şampiyonlarını sizlerle paylaşıyoruz.
Ağustos ayının sona ermesiyle birlikte yaz sezonunu da arkamızda bıraktık ve okulların açılmasıyla birlikte Eylül ayı oldukça hareketli geçti. Dev markalar her ay olduğu gibi Eylül ayında da birbirinden farklı iletişim çalışmalarına imza atarken, hedef kitlesine hitap ederek satışlarını artırmaya çalıştı. Biz de Gemius olarak bu dev şirketleri yakın markaja aldık ve Eylül ayının erişim şampiyonlarını sizlerle paylaşıyoruz.
Eylül ayının Dijital Erişim Şampiyonları
Dijital Erişim Şampiyonları listemizin ilk sırasıe-ticaret devi Amazon yer aldı ve yüzde 89,58’lik erişimle öne çıktı.
Amazon’u yüzde 85,58’lik erişimle Getir ve yüzde 85,37’lik erişimle P&G takip etti ve dijital erişim şampiyonlarımızın ilk üç ismi bu şekilde oluştu.
Eylül ayında dijital erişim oranlarıyla dikkat çeken diğer şampiyon markalarımız şöyle: Turkcell, DSM Grup, BİM, D-Market, Unilever, Media-Saturn ve Vodafone.
Dijital Erişim Şampiyonları (Sadece Video)
Eylül ayının dijital erişim şampiyonları listesini sadece video reklamlar özelinde sıralayacak olursak Amazon’un yüzde 86,33’liük erişim oranıyla en önde olduğu görülüyor.
Amazon’u yüzde 84,74’lük erişimle P&G ve yüzde 83,90’lık erişimle Getir izledi.
Dijital GRP Şampiyonları
Eylül ayının Dijital GRP Şampiyonları’na göz attığımızda Getir’i ilk sırada görüyoruz.
3,43K GRP’ye ulaşan Getir’in ardından 3,33K GRP ile Amazon ve 2,80K GRP ile Unilever geldi ve ilk üç bu şekilde oluştu.
Dijital GRP şampiyonları (Sadece Video)
Eylül ayı Dijital GRP Şampiyonları listemizde sadece video reklamlara odaklanacak olursak ilk sırada 2,57K GRP ile Unilever’in yer aldığı görülüyor.
Unilever’in hemen ardından Amazon ve Getir geliyor.
Dijital Medya eQ SOV Şampiyonu Şirketler
Gemius olarak artık markaların iletişim çalışmalarında ulaştıkları kaliteli gösterimleri de (EQ) sizlerle paylaşıyoruz. EQ, toplam reklam gösterim içerisindeki kaliteli gösterimleri temsil eder. Gemius metodolojisi kaliteli gösterimi hesaplarken baz aldığı temel kriterler ise reklam tipi, yüksek görünürlük oranı, görünürlük süresi ve reklamın yayınlandığı alanda eş zamanlı başka reklam olup olmadığıdır.
Buna göre Eylül ayının dijital medya eQ SOV şampiyonlarını listelediğimizde kaliteli gösterimde başı çeken ismin %5,02 ile Amazon olduğunu görüyoruz. P&G, Getir, Unilever, Yemek Sepeti, DSM Grup, Walt Disney, D-Market, LC Waikiki ve Vodafone kaliteli gösterimler söz konusu olduğunda ilk 10’da yer alabilen diğer markalar oldu.
Dijital Medya eQ SOV Şampiyonu Şirketler (Sadece Video)
Eylül ayının dijital medya eQ SOV şampiyonlarını ‘sadece video’ olarak listelediğimizde kaliteli gösterimde başı çeken ismin %5,90 ile Amazon olduğu söylenebilir. P&G, Unilever, Getir, Yemek Sepeti, Walt Disney, D-Market, Pladis, Netflix ve LC Waikiki de ilk 10’da.
Dijital Medya SOV Şampiyonu Şirketler
Eylül ayının Dijital Medya SOV şampiyonlarını sıraladığımızda Getir’i %2,7 ile ilk sırada görüyoruz. Getir’i %2,7 ile Amazon, %2,2 ile de Unilever takip etti.
Dijital Medya SOV Şampiyonu Şirketler (Sadece Video)
Dijital Medya SOV Şampiyonu Şirketler listemizi ‘sadece video’ Unilever’i %4 ile ilk sırada görüyoruz. Unilever’in ardından %3,8 ile Amazon ve %3,2 ile Getir geldi ve listenin ilk üçü bu şekilde oluştu.