Ekim Ayı Medya İletişim Şampiyonları
2024 yılının sonlarına doğru adım adım yaklaşırken Kasım indirimleri öncesinde dev markalar her ay olduğu gibi Ekim ayında da birbirinden farklı iletişim çalışmalarına imza atarken, hedef kitlesine hitap ederek satışlarını artırmaya çalıştı. Biz de Gemius olarak bu dev şirketleri yakın markaja aldık ve Ekim ayının erişim şampiyonlarını sizlerle paylaşıyoruz.
Ekim Ayının Dijital Erişim Şampiyonu Şirketleri
Dijital Erişim Şampiyonları listemizin ilk sırasında e-ticaret devi Amazon yer aldı ve yüzde 89,49’luk erişimle öne çıktı.
Amazon’u yüzde 87,89’luk erişimle Türk Telekom ve yüzde 87,89’luk erişimle BİM takip etti ve dijital erişim şampiyonlarımızın ilk üç ismi bu şekilde oluştu.
Ekim ayında dijital erişim oranlarıyla dikkat çeken diğer şampiyon markalarımız şöyle: A101, Getir, Unilever, Akbank, Turkcell, Media-Saturn ve Şişecam.
Dijital GRP Şampiyonları
Ekim ayının Dijital GRP Şampiyonları’na göz attığımızda LC Waikiki’yi ilk sırada görüyoruz.
3,7K GRP’ye ulaşan LC Waikiki’nin ardından 3,2K GRP ile Getir ve 2,6K GRP ile Unilever geldi ve ilk üç bu şekilde oluştu.
Dijital Medya SOV Şampiyonu Şirketler
Ekim ayında gösterimleriyle öne çıkan markalara göz attığımızda ilk sırada %2,7 ile LC Waikiki’yi görüyoruz. LC Waikiki’nin ardından sırasıyla Getir, Doğuş Planet, Unilever, Amazon, Yemek Sepeti, Türk Telekom, QNB Finansbank, Garanti BBVA ve Nestle Türkiye geldi.
Dijital Medya eQ SOV Şampiyonu Şirketler
Gemius olarak artık markaların iletişim çalışmalarında ulaştıkları kaliteli gösterimleri de (EQ) sizlerle paylaşıyoruz. EQ, toplam reklam gösterim içerisindeki kaliteli gösterimleri temsil eder. Gemius metodolojisi kaliteli gösterimi hesaplarken baz aldığı temel kriterler ise reklam tipi, yüksek görünürlük oranı, görünürlük süresi ve reklamın yayınlandığı alanda eş zamanlı başka reklam olup olmadığıdır.
Buna göre Ekim ayının dijital medya eQ SOV şampiyonlarını listelediğimizde kaliteli gösterimde başı çeken ismin %4,8 ile LC Waikiki olduğunu görüyoruz. Amazon, Yemek Sepeti, Getir, Unilever, P&G, D-Market, Doğuş Planet, Türk Telekom ve BİM kaliteli gösterimler söz konusu olduğunda ilk 10’da yer alabilen diğer markalar oldu.
Dijital Erişim Şampiyonları (Sadece Video)
Ekim ayının dijital erişim şampiyonları listesini sadece video reklamlar özelinde sıralayacak olursak Amazon’un yüzde 84,89’luk erişim oranıyla en önde olduğu görülüyor.
Amazon’u sırasıyla yüzde %84,26 erişimle Unilever ve yüzde 83,33’lük erişimle Getir takip etti.
Dijital GRP şampiyonları (Sadece Video)
Ekim ayı Dijital GRP Şampiyonları listemizde sadece video reklamlara odaklanacak olursak ilk sırada 2,4K GRP ile Unilever’in yer aldığı görülüyor.
Unilever’in hemen ardından Getir ve Amazon geliyor.
Dijital Medya SOV Şampiyonu Şirketler (Sadece Video)
Ekim ayının gösterim şampiyonlarını ‘sadece video’ olarak listelediğimizde ilk sırada %3,7 ile Unilever’in yer aldığı dikkat çekiyor. Getir, Amazon, QNB Finansbank, Garanti BBVA, Nestle Türkiye, LC Waikiki, P&G, Yemek Sepeti ve Türk Telekom da ilk 10’da.
Dijital Medya eQ SOV Şampiyonu Şirketler (Sadece Video)
Ekim ayının dijital medya eQ SOV şampiyonlarını ‘sadece video’ olarak listelediğimizde kaliteli gösterimde başı çeken ismin %4,7 ile LC Waikiki olduğu söylenebilir. İlk 10’da yer alan diğer şirketler ise şöyle: Amazon, Yemek Sepeti, Unilever, Getir, P&G, Şişecam, D-Market, Türk Telekom ve Arçelik.