2024-11-21 15:06

Efsane Kasım’ın İlk 15 Günü

Efsane Kasım’ın İlk 15 Günü

Kasım ayının gelişiyle birlikte indirim yarışı başladı. Dev markalar ürünlerinde dikkat çeken indirimlere imza atarken, indirim kampanyalarını duyurmak için gösterimlerini artırdı ve tüketicilerin ilgisini çekmeye çalıştı. Peki Kasım ayının ilk iki haftasında en çok ziyaretçiyi hangi e-ticaret siteleri topladı? Gösterimlerde başı çeken kim? Gemius Türkiye olarak Efsane Kasım’ın ilk yarısına ışık tutmaya çalıştık.

Yıl boyunca sabırsızlıkla beklenen Kasım ayı indirimleri büyük kampanyalar eşliğinde başladı. Gemius Audience’ın 1-15 Kasım 2024 tarihleri arasındaki verilerine göre en fazla erişime sahip  e-ticaret sitelerine baktığımızda ilk sırada %67 erişime ulaşan Trendyol’u görüyoruz.

 

Trendyol’un ardından gelen Hepsiburada %50.8 erişime sahip olurken, Sahibinden. com da bu indirim döneminde %45.2 erişim ile ilk 3 sırada yer aldı.

En Fazla SOV Yapan E-Ticaret Siteleri

Kasım indirimlerini daha fazla kullanıcıya duyurmak için kesenin ağzını sonuna kadar açan e-ticaret devleri gösterimlerini artırarak satış hacmini büyütmeye çalıştı. Gemius Adreal’in verilerine göre Kasım’ın ilk iki haftasında LC Waiki %13,6 SOV ile ilk sırada yer aldı.

Trendyol %9,6 ile ikinci sırada yer alırken, Hepsiburada ise %8,3 ile Trendyol’un hemen ardından geldi.

En Fazla GRP Yapan E-Ticaret Siteleri

Kasım indirimlerine yoğunlaşan ve en fazla GRP yapan e-ticaret sitelerini sıraladığımızda karşımıza ilk çıkan şirket LC Waikiki oldu.

1,9K GRP ile ilk sırayı rakiplerine kaptırmayan LC Waikiki’nin ardından ise 1,4K ile Trendyol ve 1,2K ile Hepsiburada geldi.

Trendyol’da En Fazla İşbirliği Yapan Markalar

Gemius Adreal’in verilerine göre Trendyol ile işbirliğine imza atan ilk 3 marka sırasıyla Head&Shoulder, L’Oreal Paris ve Domestos oldu.

Hepsiburada’da En Fazla İşbirliği Yapan Markalar

Kasım ayının ilk iki haftasında Hepsiburada ile işbirliğine imza atan ilk 3 marka sırasıyla Solo, Honor ve Philips oldu.

Trendyol ile Hepsiburada’nın işbirliği yapan markalarını yan yana getirdiğimizde şunu görüyoruz: Trendyol’da daha çok Kişisel Bakım ve Hijyen sektöründe faaliyet gösteren markalar öne çıkarken Hepsiburada’da ise teknoloji markalarının ağırlığı daha fazla.

Bununla birlikte, bir önceki seneyle kıyasladığımızda Hepsiburada’da yer alan teknoloji markalarının giderek azaldığını ve listede ağırlığın kişisel bakıma geçtiğini de gözlemliyoruz. Bu da bizlere Türkiye’de süpermarketlerden satın alınan kişisel bakım vb. ürünlerin fiyat hassasiyeti nedeniyle e-ticaret raflarında giderek daha fazla yer almaya başladığını gösteriyor. Bu trend, markaların iş birliği reklam paylarında da artışı beraberinde getiriyor. Yakın zamanda Hepsiburada ve Trendyol’a ek olarak Amazon’daki işbirliklerini de raporlamaya başlayacağız.

Panoya> Yazdır

İçerik Tipi

haber

Daha fazlasını bilmek ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Bütün haberler, rehberler ve yorumlar bir mailde!

Bülteni kontrol et