2022-03-04 10:43

e-ticaret Kullanıcılarının öne çıkan özellikleri

e-ticaret Kullanıcılarının öne çıkan özellikleri

  7’den 70’e milyonlarca kullanıcı, gelişen teknolojiyle birlikte alışveriş alışkanlıklarını da değiştirdi. Fiziksel olarak bir mağazaya gitmek yerine internet üzerinden kampanyaları yakından takip eden ve istediği fiyattan aradığı ürünü kolayca bulabilen kullanıcılar, çok büyük bir sektörün de ortaya çıkmasını sağladı. Bu kapsamda Gemius, Anadolu Bilişim Buluşmaları kapmasında Ülke Müdürü İdil Kesten’in yapmış olduğu sunumla e-ticareti bugünlere getiren kullanıcıları yakından inceleyip …

E-ticaret sektörü son dönemlerin en popüler sektörlerinden birisi olarak öne çıkıyor. Çünkü artık bir ürün ve hizmet almak isteyen kişiler e-ticaret firmaları üzerinden aradıkları ürünlere çok daha kolay bir şekilde ulaşabilirken, kendi bütçesine en uygun ürünü de bulma şansına sahip oluyor. E-ticaret sektöründe öne çıkan pek çok platform olduğundan kullanıcılar fiyat karşılaştırmasını daha kolay bir şekilde yapabilirken, alışverişlerini de teknolojinin getirdiği bu kolaylıkla hızlıca yapma şansına erişiyor.

E-ticaret vatandaşların hayatını bu kadar kolaylaştırırken, e-ticaret devleri de bu büyük rekabet ortamında rakiplerinden kullanıcı kapmak için yoğun bir çalışma yürütüyor. Bunu kimi indirimlerle yaparken, kimi de çarpıcı kampanyalara imza atarak dikkatleri üzerinde toplamayı başarıyor. Peki e-ticaretin can damarı olan bu milyonlarca kullanıcıyı ne kadar tanıyoruz? Gemius’ın 2021’in son çeyreğini kapsayan verileri, sektöre ışık tutacak bazı önemli bulguları karşımıza getiriyor.

ERKEKLER DAHA FAZLA E-TİCARET SEVDALISI

Cinsiyet kırılımı olarak ele aldığımızda büyük bir farkla karşılaşmıyoruz. Ancak erkeklerin hafif de olsa kadınlara kıyasla bir üstünlükleri söz konusu. E-ticaret sitelerine giren her 100 kullanıcıdan 52’sinin erkek olduğu görülüyor. 

SES Kırılımı tarafında ise AB/C1 segmentinin ağır bastığı dikkat çekerken, internet üzerinden alışveriş yapanların ağırlıklı olarak 25-44 yaş aralığında olduğunu görüyoruz. Geliri bulunmayan 12-14 ile 55-85 yaş aralığı da e-ticarete oldukça mesafeli.

E-TİCARET KULLANANLARIN İÇERİK TERCİHLERİ

E-ticaret kullanıcılarının içerik tercihlerini dikkate aldığımızda ise ağırlıklı olarak şu 10 kategori ağır basıyor: Arama motorları, Video/TV, sosyal ağlar, haber, iş-finans, oyun, yaşam, spor ve eğitim.

İlk 10 kategoriye göre online alışveriş yapanların günlük rutininin pek çoğunu da internetten gerçekleştirdiği dikkat çekiyor. Aradığı her içeriğe arama motorunu kullananlar, bir yandan dizi ve film izlemek için interneti tercih ederken, haber takibini de yine internetten yapıyor. Oyun oynamayı da arka plana atmayan kullanıcıların spor ve eğitim gibi başlıklarda da yoğun ilgisi olduğu söylenebilir.

E-TİCARET DEVLERİNİN REKLAM YARIŞI

2000'li yılların başından itibaren hızla gelişen teknoloji, alışveriş alışkanlığımızı da internete taşıdı. e-ticaret günden güne büyümesini sürdürürken, pandeminin de etkisiyle e-ticaret devleri gelirlerini katladı. Şirketler daha çok müşteriyi kendilerine çekebilmek için kesenin ağzını açtı, farklı pek çok kampanyayla rakiplerinin arasından sıyrılmaya çalıştı. e-ticaret platformlarının dijital reklamlara olan bu ilgisi, Gemius'un verilerinde de kendini gösteriyor.

Gemius Adreal'ın Ekim-Aralık 2021 verilerine baktığımızda dijital reklamların arasında e-ticaretin ağırlığını görebilmek mümkün. Özellikle de Black Friday’in de içinde bulunduğu Kasım ayında e-ticaret reklamlarındaki artış dikkat çekici.

TRENDYOL AÇIK ARA ÖNDE

E-ticaret devleri için 2021 oldukça kritik bir yıl oldu. Platformların arasındaki rekabet iyiden iyiye kızışırken, özellikle Black Friday ile birlikte indirim günleri kapıyı çaldığında reklam kampanyalarının ardı arkası kesilmedi. Gemius'ın Ekim-Aralık 2021 dönemini kapsayan verilerine göre e-ticaret devleri 2021'in son çeyreğinde reklamlara ağırlık verdi.

Aylık kişi başına reklam gösteriminde 100 reklama ulaşan Trendyol, listede açık ara farkla ilk sırada yer alırken, son yıllarda kullanımı hızla artan dark store’ların da bu dönemde reklamlara ağırlık verdiği dikkat çekti. Bu açıdan Yemeksepeti ve Getir'in öne çıktığı görüldü.

Sunumun tamamına buradan ulaşabilirsiniz.

ŞUBAT AYININ İLETİŞİM ŞAMPİYONLARI BELLİ OLDU

Gemius’u Türkiye’de öne çıkaran en önemli özelliklerden biri GRP’yi dijital ölçümleme metriği olarak kullanan sektörün tek ismi olması. GRP sayesinde işletmeler kampanyalarını geliştirirken, diğer yandan televizyon gibi offline mecralarla bu kampanyalarını kıyaslama imkanı buluyor.

Bu kapsamda Gemius Adreal'in Şubat 2022 verilerine göre en yoğun iletişimi gerçekleştiren dijital reklamlar belli oldu. YouTube mobil uygulaması özelinde 79 GRP ile ilk sırada yer alan bebelac'ı 73 GRP ile Letgo'nun yeni oto platformu otoplus takip ederken, getiryemek de 59 GRP ile dikkat çeken bir diğer reklam oldu.

Bundan sonra da aylık olarak iletişimi GRP metriğine göre en yoğun şekilde gerçekleştiren reklamları sizlerle paylaşmaya devam edeceğiz.

GEMIUS’TAN 8 MART DÜNYA EMEKÇİ KADINLAR GÜNÜ SÜRPRİZİ

Gemius, fark yaratan pek çok veriyi yıl boyu ulaştırmaya devam ediyor. Gelecek hafta gündemimizde 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü olacak. Sosyal medya hesaplarımızda bu özel günün şerefine kadın odaklı dijital verileri sizlerle günbegün paylaşacağız. Erişim oranından, kadınlara reklamını en fazla ulaştıran markalara, yoğunluk ve erişim metriğine göre kadın ve annelerin en fazla ziyaret ettiği marka sitelerine dikkat çekici veriler için hazır olun. Bizi takipte kalın!

Panoya> Yazdır

İçerik Tipi

haber

Daha fazlasını bilmek ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Bütün haberler, rehberler ve yorumlar bir mailde!

Bülteni kontrol et