E-Ticaret Endüstrisi Reklam Erişim ve Trafik Rakamları
Geçtiğimiz hafta 2024 Yılına Bakış – Trafik ve Rekabet Raporu ile birlikte sektörlere ilişkin önemli pek çok veriyi sizlerle paylaşmıştık. Bu haftadan itibaren ise Ocak-Ağustos 2024 tarih aralığını dikkate alarak farklı endüstrilere bir bir odaklanacağız ve her gün bir dizi çarpıcı veriyi sizlerle buluşturacağız.
Bu haftaya E-Ticaret Endüstrisi ile başlıyoruz.
Erişime Göre e-Ticaret Reklam Devleri | İlk 10
Gemius Adreal’in verileri ışığında erişime göre e-ticaret reklam devlerini sıraladığımızda LC Waikiki’nin ilk sırada olduğu görüldü. LC Waikiki’yi D-Market, DSM Grup, Getir, Amazon, Beymen, FLO, Yemek Sepeti, Sahibinden.com ve Doğuş Planet Elektronik takip etti ve ilk 10 bu şekilde oluştu.
En Fazla Ziyaret Edilen e-Ticaret Platformları | İlk 10
Gemius Adreal’in verileri ışığında en fazla ziyaret edilen e-ticaret reklam platformlarını sıraladığımızda ilk 10’da şu platformlar öne çıktı: Trendyol, Hepsiburada, Sahibinden.com, Amazon, N11, Yemek Sepeti, Getir, Letgo, Çiçek Sepeti ve yerini giderek sağlamlaştıran Dolap.
Erişime Göre e-Ticaret Reklam Devleri | İlk 10-18
Listemizi genişlettiğimizde ve ilk 20’ye girenlere baktığımızda 11. Sırada Çiçek Sepeti’ni görüyoruz. Çiçek Sepeti’ni Vivense, Topkapı Danışmanlık Elektronik, Doğan Müzik Kitap, Koçtaş, Grupa LVMH, TAB Gıda ve Saat&Saat takip etti.
En Fazla Ziyaret Edilen e-Ticaret Platformları | İlk 10-20
Listemizi genişlettiğimizde ve ilk 20’ye girenlere baktığımızda ilk 10’un ardından sırasıyla şu platformlar listede yer aldı: Aliexpress, LC Waikiki, FLO, TrendyolMilla, Enuygun, Obilet, Koçtaş, MediaMarkt, Gratis ve Teknosa.
E-Ticaret SOV Şampiyonları
E-Ticaret SOV şampiyonlarını listelediğimizde ilk sırada Getir’i görüyoruz. Getir’in ardından Yemek Sepeti ve DSM Grup da ilk üçte yer almayı başardı.
E-Ticaret EQ SOV Şampiyonları
Kaliteli Gösterimde (EQ) Öne Çıkanlar
Gemius olarak artık markaların iletişim çalışmalarında ulaştıkları kaliteli gösterimleri de (EQ) sizlerle paylaşıyoruz. EQ, toplam reklam gösterim içerisindeki kaliteli gösterimleri temsil eder. Gemius metodolojisi kaliteli gösterimi hesaplarken baz aldığı temel kriterler ise reklam tipi, yüksek görünürlük oranı, görünürlük süresi ve reklamın yayınlandığı alanda eş zamanlı başka reklam olup olmadığıdır.
Buna göre e-ticaret sektöründe kaliteli gösterimde başı çeken isim %16,38 ile Yemek Sepeti oldu. Getir, D-Market, DSM Grup, LC Waikiki, Amazon, Doğuş Planet Elektronik, FLO, Çiçek Sepeti ve Sahibinden.com da kaliteli gösterimler söz konusu olduğunda ilk 10’da yer alabilen diğer markalar oldu.
Kaliteli Gösterim (EQ) nedir?
Her görüntülenebilir reklam içeriği için 4 elementten oluşur. Reklam türü, reklam iletişim süresi, reklam boyutu ve kullanıcının ekranında eş zamanlı yer alan diğer reklamları da dikkate alarak hesaplanan bir gösterim kalitesi benchmark metriğidir.
Amaç TV ile kıyaslanabilir bir gösterim metriği yaratmaktır. TV'de kullanıcı reklamı izlerken farklı bir reklama maruz kalmaz., Ayrıca görünürlük oranı yüksektir.
Kaliteli gösterim dijital platformlarda TV'deki reklam etkisine benzer bir etki yaratan gösterim oranını ölçümlemek için Gemius tarafından tasarlanmıştır.
E-Ticaret Markalarının Öne Çıkan Kreatifleri
E-Ticaret Endüstrisi Reklam ve Trafik Rakamları’na ilişkin verilerin ardından e-ticaretin öne çıkan kreatifleriyle sizleri baş başa bırakıyoruz. Ocak-Ağustos 2024 tarihleri arasında Hepsiburada’dan Trendyol’a, Amazon’dan Yemek Sepeti’ne Türkiye’nin öncü markaları birbirinden çarpıcı kreatifleriyle iletişimlerini süsledi ve geniş kitlelere ulaşmaya çalıştı.
İşte o kreatifler: