2024-12-20 07:04

Cem Yılmaz’ın Çok Konuşulan Gofrik Reklamı İletişimde Nasıl Bir Yol İzledi?

Cem Yılmaz’ın Çok Konuşulan Gofrik Reklamı İletişimde Nasıl Bir Yol İzledi?

Cem Yılmaz'ın oynadığı 'Gofrik' reklamının iletişim çalışmalarında Kahve Dünyası nasıl bir yol izledi? Hangi TV kanallarında karşımıza çıktı? Sosyal medya erişiminde en çok hangi platformlar öne çıktı?

Uzun yıllar sonra logosunu değiştiren ve sert eleştiriler alan otomotiv sektörünün efsane markalarından Jaguar, yayınladığı ve marka dönüşümünü anlatan reklam filmiyle de çok tepki çekti. Şirketin reklamında parlak renkli kıyafetler giyen ve senkronize hareketler yapan insanları öne çıkarması ve markanın asıl işi olan otomobillere reklamında yer vermemesi eleştiri konusu oldu. Hatta Elon Musk'ın bu reklam filmini izleyip "Otomobil satıyor musunuz?" sorusu da bu tartışmaları alevlendirdi. 

Şimdi Türkiye'de yine adından sıkça söz ettiren bir reklam kampanyasıyla karşı karşıyayız. Bu kez markamız Kahve Dünyası, başrolde ise Türkiye'nin çok yakından tanıdığı bir isim olan Cem Yılmaz var. Daha önce Türk Telekom, Opet ve Hepsiburada dahil birçok markanın reklam filminde yer alan Yılmaz, bu kez Kahve Dünyası'nın ikonik ürünü Gofrik için kamera karşısına geçti. "N'aber Gofrik!" sloganıyla 10 filmden oluşan yeni kampanya Cem Yılmaz'ın en sıra dışı işlerinden birine dönüştü.

Reklam filminde Cem Yılmaz’ın Gofrik’e olan platonik aşkını, onun için reklam çekme çabalarını eğlenceli bir dille izleyicilere sunuluyor. Ancak bu 'eğlenceli' kısmı tartışmaya açık. Kimi reklam filmini beğenirken, kimi kesim ise reklamı fazlasıyla odak noktasından uzak bir iş olarak değerlendiriyor ve ürünün gölgede kaldığını, reklamın özneden uzaklaştığını ve reklamın anlatmak isteneni tam olarak veremediğini belirtiyor.

Kahve Dünyası Gofrik için TV’ye yoğunlaştı

Cem Yılmaz'lı Gofrik reklamıyla Kahve Dünyası iletişim çalışmalarında nasıl bir yol izledi? Sosyal medya erişiminde en çok hangi platformlar öne çıktı?

Gemius Adreal'in 1-17 Aralık tarihlerini ayını kapsayan verilerine göre Cem Yılmaz'lı Gofrik reklamı 45 milyonu aşkın gerçek kullanıcıya ulaşmayı başardı ve GRP 295 olarak gerçekleşti.

Reklamın en çok yayınlandığı dijital mecralara göz attığımızda sıralama şu şekilde oluştu: Instagram, TikTok, Facebook ve YouTube.

 

Panoya> Yazdır

İçerik Tipi

haber

Daha fazlasını bilmek ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Bütün haberler, rehberler ve yorumlar bir mailde!

Bülteni kontrol et