2024-06-14 06:43

Boya Sektöründen Yaza Merhaba

Boya Sektöründen Yaza Merhaba

Boya sektörünün iletişim çalışmalarında son durum ne? Sektörün erişim şampiyonu markaları kimler? Boya sektörü en çok hangi iletişim kanallarını tercih ediyor? Gemius olarak bu kez güncel verileri derleyerek boya sektörünün nabzını tuttuk.

Son dönemde dünya boya sanayisi önemli değişikliklere sahne oluyor. Türk boya sanayisi ise son 10 yıllık dönemde ülkemizin genel ekonomik yapısı ile birlikte önemli bir gelişim sürecinden geçiyor. Ticaret Bakanlığı'nın verilerine göre Türkiye, Avrupa genelindeki 5. büyük boya üreticisi olmasının yanı sıra, giderek artan üretimi ve teknolojik alt yapısı ile kendi bölgesinde uluslararası boyutlu sektörel bir güç olma hedefi doğrultusunda ilerliyor. Peki boya sektörünün iletişim çalışmalarında son durum ne? Sektörün erişim şampiyonu markaları kimler? Boya sektörü en çok hangi iletişim kanallarını tercih ediyor? Gemius olarak bu kez güncel verileri derleyerek boya sektörünün nabzını tuttuk.

Ticaret Bakanlığı'nın 2023 verilerine göre boya sektöründe 600’e yakın kuruluş bazında faaliyet gösterirken aralarında yer alan bazı dev markalar yoğun iletişim çalışmalarıyla Türkiye'de geniş kitlelere ulaşıyor.

Boya Sektörünün Mayıs Ayı Erişim Verileri

Gemius’un Mayıs ayını baz alan verilerine göre Only-Dijital olarak toplam erişimin yüzde 72 olarak gerçekleştiği dikkat çekiyor. Aynı dönemde toplam erişim 44 milyon olurken, toplam gösterimin 200 milyona yaklaştığı ve toplam GRP’nin de 320 olduğu görüldü.

Boya Sektörünün Erişim Şampiyonu Markaları (Only-Dijital)

Boya sektörünün Only-Dijital Erişim Sıralaması’na göz attığımızda Polisan’ın ilk sırada görüyoruz, Filli Boya ve Isonem de ilk üçte. Isonem, Nippon Paint, Kalekim, Fawori ve Bianca öne çıkan diğer markalar.

Boya Sektörü Havalar Isındıkça İletişimde Vites Yükseltti

Boya badananın daha çok bahar ve yaz aylarında yapılması nedeniyle gösterimler yaz aylarına doğru sert bir yükseliş yaşıyor. Gemius’un verileri de bunu doğruluyor.

Boya endüstrisinin Mart-Mayıs 2024 tarihleri arasında gerçekleşen Only-Dijital erişimlerine odaklandığımızda erişimde en zayıf ayın Nisan olduğu, Nisan sonrasında ise hızlı bir toparlanmanın yaşanarak Mayıs ayında yaklaşık iki katlık bir artış gerçekleştiği görüldü.

Mayıs ayının Dijital Medya Şampiyonu: Polisan

Polisan yüzde 54’lük erişime ulaşarak Mayıs ayında dijital platformları en yoğun kullanan marka olurken Polisan’ı Filli Boya ve Isonem takip etti.

Boya Endüstrisi En Çok Hangi Mecraları Kullandı?

Peki boya sektörünün dev markaları iletişimlerini en çok hangi mecralar üzerinden yapmayı tercih ediyor?

Only-Dijital Mecra Sıralaması yaptığımızda YouTube ilk sırada yer alırken; Instagram ve Facebook da boya sektörünün yoğun olarak kullandığı platformlar oldu. Listeye iki haber sitesi de girdi: mynet.com ve ntv.com.tr.

Boya Sektörünün Öne Çıkan Kreatifleri

Boya endüstrisi iletişimlerinde her zaman olduğu gibi güzel renklere ve ve şık evlere yer verdi ve hedef kitlesini yakalamaya çalıştı.

Polisan, Elegans ürününü öne çıkararak “Herkesi memnun eden renkler Polisan'da sizleri bekliyor” söylemini kullandı.

Filli Boya ise biraz daha duygusal bir temayla ilerledi ve “İşini aşkla, sevdayla yapanların tercihi Filli Boya, 30 yıldır yanınızda” mesajının altını çizdi.

Marshall ise “Marshall’la hayalleriniz gerçek olsun” mesajına vurgu yaptı.

Panoya> Yazdır

İçerik Tipi

haber

Daha fazlasını bilmek ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Bütün haberler, rehberler ve yorumlar bir mailde!

Bülteni kontrol et