Bir Efsane Kasım Daha Sona Erdi
E-ticaret devleri her yıl olduğu gibi Kasım ayında indirim sezonunu iyi değerlendirerek iletişim çalışmalarını artırdı, en iddialı fiyatlarıyla tüketicilerin karşısına çıkmaya çalıştı. Efsane Kasım’a ilişkin ilk iki haftanın versini sizlerle paylaşmıştık. Şimdi ise Kasım ayının tamamını kapsayacak şekilde e-ticaret devlerinin Efsane Kasım’ı nasıl geçirdiğine yakından bakacağız.
E-ticaret devlerinin arasındaki rekabet yıl boyu oldukça zorlu geçse de özellikle Kasım ayı söz konusu olduğunda bu rekabet zirveye ulaşır. Peki yılın indirim sezonunda, yani Efsane Kasım döneminde en çok hangi e-ticaret markaları erişimde zirveye oynadı?
Erişimde Lider E-Ticaret Siteleri: Temu İlk 3’te!
Trendyol %73,98 ile açık ara ilk sırada yer alarak erişimde birinciliğini perçinledi. Efsane Kasım’ın öne çıkan bir diğer ismi ise %55,79 ile Hepsiburada oldu. Listenin sürpriz ismi ise hiç şüphesiz Temu oldu ve Türkiye’de yürürlüğe giren pek çok kısıtlayıcı düzenlemeye karşın Temu’nun erişim bazında ilk üçte yer alması dikkat çekici.
Dijital Medyanın Gösterimde Lider E-Ticaret Siteleri
E-ticaret devlerinin dijital medya platformları üzerinden sağladığı gösterimleri dikkate aldığımızda ilk sırada LC Waikiki’yi görüyoruz.
LC Waikiki’nin ardından Hepsiburada ve Getir listede ikinciliği paylaşırken, Getir de ilk üçte yer aldı.
Dijital Medyanın GRP Lideri E-Ticaret Siteleri
Gemius Adreal’in Kasım ayını kapsayan verilerine göre dijital medya tarafında GRP lideri LC Waikiki oldu. 3K GRP ile birinciliği rakiplerine kaptırmayan LC Waikiki’yi 2,2K GRP ile Hepsiburada ile Getir takip etti ve listede ikinciliği paylaştılar. Trendyol’u ise 2,1K GRP ile bu kez üçüncü sırada görüyoruz.
Trendyol’da En Fazla İşbirliği Yapan Markalar
Gemius Adreal’in verilerine göre Trendyol ile işbirliğine imza atan ilk 3 marka sırasıyla Head&Shoulder, Schwarzkopf ve Domestos oldu.
Hepsiburada’da En Fazla İşbirliği Yapan Markalar
Efsane Kasım döneminde Hepsiburada ile işbirliğine imza atan ilk 3 marka sırasıyla Philips, Solo ve Honor oldu.
Trendyol ile Hepsiburada’nın işbirliği yapan markalarını karşılaştırdığımızda Trendyol’da daha çok Kişisel Bakım ve Hijyen sektöründe faaliyet gösteren markalar öne çıkarken Hepsiburada’da ise teknoloji markalarının ağırlığı daha fazla. Ancak bir önceki seneyle kıyasladığımızda Hepsiburada’da yer alan teknoloji markalarının giderek azaldığını ve listede ağırlığın kişisel bakıma geçtiğini de görüyoruz. Bu da bizlere Türkiye’de süpermarketlerden satın alınan kişisel bakım vb. ürünlerin fiyat hassasiyeti nedeniyle e-ticaret raflarında giderek daha fazla yer almaya başladığını gösteriyor. Bu trend, markaların işbirliği reklam paylarında da artışı beraberinde getiriyor.