2024-11-12 07:47

Reklamveren Sosyal Medyaya Ne Kadar Bağımlı?

Reklamveren Sosyal Medyaya Ne Kadar Bağımlı?

Instagram’dan YouTube’a, WhatsApp’tan Facebook’a ve TikTok’a kadar popüler pek çok platform reklamverenlerin yeni gözde kanalları haline geldi. Peki sosyal medya platformlarının iç rekabetinde son durum ne? Reklamverenler hangi platformları tercih ediyor ve en çok hangi reklamvereni sosyal medyada görüyoruz?

Reklamveren bakış açısıyla sosyal medya platformlarını kendi içerisinde mercek altına aldık.

Reklam tarafındaki dağılıma baktığımızda YouTube’un en büyük reklamvereninin Ticaret kategorisi olduğu görüldü. Video tarafında Ticaret’i Gıda kategorisi takip ederken Display tarafında ise Leisure Time’ın altında yer alan Gaming öne çıktı.

 

Peki YouTube’a en çok hangi markalar reklam veriyor? KOBİ Video ve Display tarafında ilk sırada yer aldı. KOBİ’nin ardından Yemek Sepeti gelirken, Video tarafında Unilever, Display tarafında ise Trendyol üçüncü sırada kendine yer buldu. 

Instagram: Reklam Gösterimin Tartışmasız Lideri

Türkiye’nin en büyük reklam platformu, en çok sayfa gösterimine sahip olması nedeniyle hiç şüphesiz Instagram.

E-Ticaret reklamlarının Instagram gösterimleri içinde çok önemli bir yeri var var endüstri bazında bakıldığında da bunu açıkça görebilmek mümkün. Yani Ticaret her 3 reklamdan 1’ine ulaşıyor. Ticareti medya ve kişisel bakım endüstrileri takip ediyor.

Marka tarafına odaklandığımızda ise KOBİ’ler yine açık ara lider ve Instagram’daki her 2 reklamdan 1’i KOBİ’lere ait. Getir ile Unilever’in de ilk üçte olduğu görülüyor.

Facebook: Yıkılmadım Ayaktayım

Instagram’ın popülaritesinin artmasıyla gözden düşen ve eski günlerini mumla arayan Facebook için ‘demode’ kaldığı ifade edilse de, gösterimlere baktığımızda Facebook’un hala güçlü olduğu söylenebilir.

Facebook’un reklamveren endüstrilerine baktığımızda otomotiv sektörünün Facebook’a olan büyük ilgisini görebiliyoruz. Otomotiv sektörünün bu ağırlığa ulaşmasında yaş ve cinsiyet dağılımı faktörü etkili olmuş olabilir.

Otomotiv listede ilk sırayı alırken, markalar tarafında ise KOBİ’leri ilk sırada görüyoruz. Getir ve Trendyol da ilk üçte. BİM ve Migros da listenin öne çıkan isimlerinden. Bu da bize süpermarketlerin Facebook’a olan ilgisini gösteriyor.

TikTok: Sosyal Medyanın Yaramaz Çocuğu Büyüyor

Son yıllarda hızlı bir büyüme kaydeden ve kullanıcıların yoğun olarak vakit geçirdiği TikTok’a reklamverenlerin ilgisi de günbegün artıyor.

TikTok’un reklam gösteriminde lider endüstrilerine odaklandığımızda ilk sırada açık ara Finans sektörü yer aldı. Ticaret ve Kişisel Bakım endüstrileri de ilk üçte.

Lider reklamveren markalar olarak sıralama yaptığımızda ise KOBİ’leri ilk sırada görüyoruz. KOBİ’lerin ardından Garanti BBVA öne çıkarken, QNB Finansbank, Akbank ve Yapı Kredi Bankası da finans sektörünün TikTok’a olan büyük ilgisinin altını çizdi.

Panoya> Yazdır

İçerik Tipi

haber

Daha fazlasını bilmek ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Bütün haberler, rehberler ve yorumlar bir mailde!

Bülteni kontrol et