Klima Sektörünün Medya Stratejisi
Küresel ısınma her geçen yıl dünya genelinde etkisini daha da artırıyor ve doğal felaketlerin giderek arttığı bir döneme tanıklık ediyoruz. Aşırı sıcaklar yaz aylarını çekilmez hale getirirken bir sektör var ki böyle günlerde akla ilk gelen çözüm olarak öne çıkıyor.
Yaz aylarının başlamasıyla büyük ilgi görmeye başlayan klima sektöründeki markalar yoğun talebe yetişmeye çalışırken, sektörün öncü isimleri hedef kitlelerine ulaşabilmek için iletişim çalışmalarına ağırlık veriyor ve kitlelerine ulaşmaya çalışıyor.
Biz de Gemius Türkiye ekibi olarak klima sektörüne ilişkin çarpıcı pek çok veriyi bir araya getirerek şu soruların yanıtlarını aramaya çalıştık: Klima sektörünün iletişim çalışmalarında son durum ne? Sektörün erişim şampiyonu markaları kimler?
Klima Sektörünün Temmuz Ayı Erişim Verileri
Gemius’un Temmuz ayını baz alan verilerine göre Only-Dijital olarak toplam erişimin yüzde 77 olarak gerçekleştiği dikkat çekiyor. Aynı dönemde toplam erişim 47 milyon olurken, toplam gösterimin 325 milyonu bulduğu ve toplam GRP’nin de 532 olduğu görüldü.
Klima Sektörünün Erişim Şampiyonu Markaları (Only-Dijital)
Klima sektörünün Only-Dijital Erişim Sıralaması’na göz attığımızda Samsung Ev Alterleri’ni ilk sırada görüyoruz, Toshiba ve Vestel de ilk üçte. Mitsubishi Electric, LG MultiSplit Klima, Alarko, Gree, LG Electronics, Beko ve Bosch ise öne çıkan diğer markalar.
Klima Sektörü Havalar Isındıkça İletişimde Vites Yükseltti
Aşırı sıcakların bastırması sonrası klimalara olan talepteki büyük artış iletişim çalışmalarında da kendini gösteriyor ve şirketlerin yaz döneminde iletişimlerini yoğunlaştırdıkları ve vites yükselttikleri görülüyor. Gemius’un verileri de bunu doğruluyor.
Only Dijital olarak bakıldığında klima endüstrisinin Temmuz ayını kapsayan verileri, Nisan ayından Temmuz ayına doğru kademeli yükselişin yaşandığını gösteriyor.
Erişimde en zayıf ayın Nisan olduğu görülürken, Temmuz ayında ise zirvenin yakalandığı görülüyor.
Klima endüstrisinin Only-Dijital olarak medya GRP verilerine bakıldığında Mart ve Nisan ayının zayıf seyrettiği, Haziran’da sert yükseliş yaşanırken Temmuz ayında da en yüksek değere ulaştığı dikkat çekiyor.
Only-Dijital olarak sektörün Medya Ad Contacts grafiğini mercek altına aldığımızda satın alınan reklam adedinin Mart ve Nisan aylarında yatay seyrettiği, Mayıs ayında kıpırdanmanın başladığı ve Haziran ayında sert bir yükselişin yaşandığı söylenebilir. Zirve ise Temmuz ayında görüldü.
Klima sektörünün Only-Dijital Medya Toplam İletişimlerinin Dağılım Grafiğine göz attığımızda LG’yi ilk sırada görüyoruz, Toshiba ve Samsung da LG’ye oldukça yakın bir noktada.
Klima Sektörünün Öne Çıkan Kreatifleri