Kasım ayı Medya İletişim Şampiyonları
Bir Efsane Kasım sezonu daha geride kaldı. Kasım ayı öncesinde indirim sezonu için büyük hazırlık yapan dev markalar, iletişimlerini artırarak daha geniş kitlelere ulaşmaya çalıştı. Biz de Gemius olarak her ay olduğu gibi dev şirketleri yakın markaja aldık ve Kasım ayının erişim şampiyonlarını sizlerle paylaşıyoruz.
Kasım Ayının Dijital Erişim Şampiyonu Şirketleri
Dijital Erişim Şampiyonları listemizin ilk sırasında e-ticaret devi Amazon yer aldı ve yüzde 92,51’lik erişimle öne çıktı.
Amazon’u yüzde 92,50’lik erişimle MediaMarkt ve yüzde 91,10’luk erişimle Hepsiburada takip etti ve dijital erişim şampiyonlarımızın ilk üç ismi bu şekilde oluştu.
Kasım ayında dijital erişim oranlarıyla dikkat çeken diğer şampiyon markalarımız şöyle: Trendyol, Turkcell, Nestle, Mapa Mobilya, A101, FLO ve P&G.
Dijital GRP Şampiyonları
Kasım ayının Dijital GRP Şampiyonları’na göz attığımızda LC Waikiki’yi ilk sırada görüyoruz.
3K GRP’ye ulaşan LC Waikiki’nin ardından 2,7K GRP ile Getir ve 2,3K GRP ile Hepsiburada geldi ve ilk üç bu şekilde oluştu.
Dijital Medya SOV Şampiyonu Şirketler
Kasım ayında gösterimleriyle öne çıkan markalara göz attığımızda ilk sırada %2,4 ile LC Waikiki’yi görüyoruz. LC Waikiki’nin ardından sırasıyla Getir, Hepsiburada, Frito Lay, MediaMarkt, Trendyol, Nestle, Yemek Sepeti, QNB Finansbank ve Amazon geldi.
Dijital Medya eQ SOV Şampiyonu Şirketler
Gemius olarak artık markaların iletişim çalışmalarında ulaştıkları kaliteli gösterimleri de (EQ) sizlerle paylaşıyoruz. EQ, toplam reklam gösterim içerisindeki kaliteli gösterimleri temsil eder. Gemius metodolojisi kaliteli gösterimi hesaplarken baz aldığı temel kriterler ise reklam tipi, yüksek görünürlük oranı, görünürlük süresi ve reklamın yayınlandığı alanda eş zamanlı başka reklam olup olmadığıdır.
Buna göre Kasım ayının dijital medya eQ SOV şampiyonlarını listelediğimizde kaliteli gösterimde başı çeken ismin %4,2 ile LC Waikiki olduğunu görüyoruz. Amazon, Hepsiburada, MediaMarkt, Yemek Sepeti, Doğuş Planet, Getir, Nestle, Trendyol ve Coca Cola kaliteli gösterimler söz konusu olduğunda ilk 10’da yer alabilen diğer markalar oldu.
Dijital Erişim Şampiyonları (Sadece Video)
Kasım ayının dijital erişim şampiyonları listesini sadece video reklamlar özelinde sıralayacak olursak Amazon’un yüzde 88,72’lik erişim oranıyla en önde olduğu görülüyor.
Amazon’u sırasıyla yüzde %88,48 erişimle MediaMarkt ve yüzde 86,01’lik erişimle Nestle takip etti.
Dijital GRP şampiyonları (Sadece Video)
Kasım ayı Dijital GRP Şampiyonları listemizde sadece video reklamlara odaklanacak olursak ilk sırada 2,2K GRP ile Frito Lay’in yer aldığı görülüyor.
Frito Lay’in hemen ardından Getir ve Nestle geliyor.
Dijital Medya SOV Şampiyonu Şirketler (Sadece Video)
Kasım ayının gösterim şampiyonlarını ‘sadece video’ olarak listelediğimizde ilk sırada %3,3 ile Frito Lay’in yer aldığı dikkat çekiyor. Getir, Nestle, Garanti BBVA, QNB Finansbank, MediaMarkt, Unilever, Amazon, LC Waikiki ve Hepsiburada da ilk 10’da.
Dijital Medya eQ SOV Şampiyonu Şirketler (Sadece Video)
Kasım ayının dijital medya eQ SOV şampiyonlarını ‘sadece video’ olarak listelediğimizde kaliteli gösterimde başı çeken ismin %4 ile LC Waikiki olduğu söylenebilir. İlk 10’da yer alan diğer şirketler ise şöyle: Amazon, Hepsiburada, MediaMarkt, Yemek Sepeti, Nestle, Doğuş Planet, Getir, Coca Cola ve Frito Lay.