Serinleten İçeceklerin Medya Strateji Bülteni
Gemius, haziran ayından başlayarak Temmuz ortasına kadar olan süreçte içecek endüstrisini yakından izledi ve bu sektörde faaliyet gösteren dev şirketlerin erişimlerine ve platform tercihlerine ışık tuttu.
Yaz ayları artık hiç olmadığı kadar sıcak geçiyor.Küresel ısınmanın etkilerini maalesef her yıl daha fazla hissediyoruz. Doğal olarak sıcaklıklar artınca bazı sektörlerin iletişimlerinin çok daha güçlendiğini biliyoruz. Özellikle de içecek sektörü aşırı sıcaklara karşı milyonlarca müşteriyi ‘ferahlatma’ görevini üstleniyor.
ERİŞİLEN KİŞİ SAYISI 55 MİLYONU BULDU
Only-Dijital olarak baktığımızda erişilen toplam kişi sayısının 55 milyon olduğu ve ortalama frekans değerinin 47 olarak gerçekleştiği söylenebilir. Toplam GRP 4233 olurken ortalama görünürlük oranı da yüzde 65 seviyesinde seyretti.
DİJİTAL ERİŞİM ŞAMPİYONLARI
Gemius, 1 Haziran – 15 Temmuz tarihleri arasında içecek sektörünün dev isimlerini mercek altına alarak Dijital Erişim Şampiyonları’nı belirledi.
Dijital Erişim sıralamasında sıralama Fanta, Coca-Cola, Pepsi, Cappy, Lipton Ice Tea, Didi, Red Bull, Sırma, Fuse Tea ve Tamek olarak gerçekleşti.
BAYRAM HAFTASI SONRASI İÇECEK SEKTÖRÜ VİTES YÜKSELTTİ
Only Dijital olarak sektörün medya erişim grafiğini incelediğimizde Haziran ayının üçüncü haftasından itibaren erişim oranlarındaki yükseliş dikkat çekici. 23 Haziran haftası sonrası erişim 14 Temmuz haftasına kadar yatay seyretti.
Only Dijital olarak sektörün Medya GRP grafiğine odaklandığımızda Haziran ayının ilk haftalarının nispeten zayıf kaldığı görülüyor.
En düşük GRP, 9 günlük bayram tatili öncesi hafta olan 9 Haziran haftasında kaydedilirken, bayram sonrası haftalarda ise GRP’de kayda değer bir yükseliş var. Zirve ise 14 Temmuz haftası görüldü ve bir öncesi haftaya göre neredeyse iki katlık bir artış söz konusu.
Only Dijital olarak sektörün Medya Ad Contacts grafiğini mercek altına aldığımızda satın alınan reklam adedinin bayram haftası artış gördüğü ve zirvenin 14 Temmuz’da yakalandığı görülüyor.
İKİ MARKA SEKTÖRÜN TOPLAM İLETİŞİMLERİNİN YARISINI YAPIYOR
Only Dijital olarak içecek sektörünün toplam iletişimlerinin dağılımı söz konusu olduğunda Coca-Cola ve Fanta’nın neredeyse sektörün toplam iletişiminin yarısını gerçekleştirdiği söylenebilir.
İŞTE ÖNE ÇIKAN KREATİFLER