2024-03-08 07:52

Kadınların Dünyasına Dijital Yolculuk

Kadınların Dünyasına Dijital Yolculuk

Gemius Türkiye ekibi olarak 8 Mart Dünya Kadınlar Günü özelinde bu kez sadece kadınlara odaklanmak istedik ve dijital dünyada onları biraz daha iyi tanıyalım, anlayalım istedik.

Kadınlar hayatın pek çok alanında türlü zorluklarla karşılaşıyor. İş hayatı da buna dahil. Günlük hayatta kullanılan konuşma kalıplarından iş hayatındaki cam tavanlara dek her an her yerde toplumsal cinsiyet eşitsizliğiyle karşılaşabiliyoruz. Hal böyle olunca geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu yıl da 8 Mart Dünya Kadınlar Günü mesajı “eşitlik” oluyor. Gemius Türkiye ekibi olarak 8 Mart Dünya Kadınlar Günü özelinde bu kez sadece kadınlara odaklanmak istedik ve dijital dünyada onları biraz daha iyi tanıyalım, anlayalım istedik. Kadınların en çok ziyaret ettikleri mecralardan Lovesite’larına bir dizi önemli veriyi bir araya getirdik. Ayrıca kadınların e-ticaretin ne kadar içinde olduğunun altını çizdik ve onların peşindeki markaları sizlerle paylaştık.

Gemius Türkiye Ülke Müdürü İdil Kesten, 5 Mart’ta Webrazzi XYZ 2024 zirvesine katıldı ve Türkiye’deki kadınların dijital dünyadaki alışkanlıklarını masaya yatırdı, dikkat çeken veriler paylaştı.

Yaklaşık 30 Milyon Kadın Dijital Dünyada

Kadınların Dijital Dünyasına Yolculuk’tan bahsediyorsak elbette öncelikle dijital dünyada kadınlar nasıl varlık gösteriyor, ona yakından bakmak gerekiyor. Gemius Audience’ın 2023 yılı verilerine göre Türkiye’de 12 yaş üzerinde 28.3 milyon kadın internet kullanıcısı mevcut. Bu kullanıcıların en yoğun yaş aralığı da 18-24 yaş arasında.

Bir başka dikkat çeken veri de internette geçirilen ortalama süre ile ilgili. Bir kadın ortalama olarak yaklaşık 4 saatini internette harcamayı tercih ederken, toplam ay içerisinde baktığımızda kadınların en çok sosyal ağlara vakit ayırdığı ve 90 saatini bu platformlara ayırdığı dikkat çekiyor.

Kadınların Gönlünde YouTube Var

Kadınlara ilişkin bir başka çarpıcı veri de bir ay içerisinde kadınların internet tarayıcıları üzerinden 350 sayfayı ziyaret etmesi. Günde 30 kez internet sitelerini ziyaret eden kadınların en çok ziyaret ettiği sosyal medya platformu ise YouTube oldu. İnternet kategorileri bazında baktığımızda ise kozmetik kategorisi ilk sırada yer alıyor.

Kadın ve erkeklerin en çok ziyaret ettiği sitelere baktığımızda ilk 4 ismin aynı olması şaşırtıcı değil: Google, YouTube, WhatsApp ve Instagram. Kadınlar sosyal medya söz konusu olduğunda daha fazla ilgililer ve görsel içeriklerle daha fazla ilgileniyorlar. Pinterest de bu çerçevede kadınlar arasında büyük ilgi gören platformlardan biri.

Müzik Dinleyenlerin Tercihi Spotify

Müzik platformları arasında Spotify öne çıkarken, e-ticaret sektörünün önemli isimlerinden Hepsiburada, Trendyol ve Çiçeksepeti’nin kadınların en çok ziyaret ettiği mecralar arasında üst sıralarda yer aldığı gözden kaçmıyor.

Kadınlar, bankacılık sektöründe en çok Garanti BBVA’yı ziyaret ederken, süpermarket platformları söz konusu olduğunda Migros öne çıkıyor. Kuyumculuk sektöründe Zen Pırlanta kendini gösterirken, kariyer ilan kategorisinde LinkedIn ağırlığını koyuyor. Beyaz Eşya kategorisinde Arçelik, Giyim kategorisinde LC Waikiki öne çıkarken, online yemek siparişi söz konusu olduğunda da Getir önde.



Kadınların Lovesite’ları

Gemius olarak kadınların Lovesite’larını da belirledik. Bu listeyi oluştururken sadece kadınların herhangi bir siteye ilgisini erişim rakamıyla sınırlamak yerine kadınların ilgili sitede ne kadar yoğun bulunduğunu da göz önünde bulundurduk.

 

Sosyal Medya kategorisinde en fazla kadın ziyaretçiyi YouTube ağırlarken, sosyal medyada kadınların Lovesite’ı ise Instagram olarak gerçekleşti. Benzer şekilde Hastane kategorisinde en çok ziyaret edilen Memorial olurken, kadınların Lovesite’ı ise Acıbadem olarak ayrıştı. Bankacılık kategorisinde ziyaret büyüklüğü açısından Garanti BBVA ipi göğüslerken, Lovesite olarak QNB Finansbank ve enpara.com’un öne çıktığı dikkatlerden kaçmadı.

Kadınların e-Ticaret Aşkı

Kadınların e-ticaret platformlarına olan yoğun ilgisi oldukça dikkat çekici. e-ticaret sitelerinde toplam ziyaretçi ve yoğunluğa göre baktığımızda Trendyol, Hepsiburada ve Çiçeksepeti öne çıkarken, marka bağlılığına odaklandığımızda LC Waikiki, Migros ve DeFacto’nun ilk üçte yer aldığı görülüyor.

Annelerin Dijital Dünyasına Yolculuk

Annelerin dijital dünyadaki tercihlerine göz attığımızda toplam ziyaretçi ve yoğunluğa göre gardrops, modanisa ve dolap uygulamalarının ilk üçte yer aldığı söylenebilir. En çok ziyaret edilen siteler söz konusu olduğunda Google, YouTube ve WhatsApp ilk üçte yer alırken, e-ticarette Trendyol, Hepsiburada ve Çiçeksepeti ağırlığını koydu. Bu sonuçlar, annelerin sosyal medyada vakit geçirirken trendleri takip etmeyi tercih ettiklerini ve online alışveriş sitelerinde moda ve giyim ürünlerine olan ilgisini de bizlere gösteriyor.

Kadınların Peşindeki Markalar

Markaların dijital ve TV kanallarından yapmış olduğu reklam satın alım sonuçlarını ve rekabeti aynı paneli kullanarak ölçümleyen Gemius Adreal Cross Medya’nın verilerine göre Nestle, Unilever ve P&G öne çıkarken, dijital platformlar özelinde ise Unilever, P&G ve Getir’in ilk üçte kendine yer bulduğu söylenebilir.

Panoya> Yazdır

İçerik Tipi

haber

Daha fazlasını bilmek ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Bütün haberler, rehberler ve yorumlar bir mailde!

Bülteni kontrol et